ברקע הלחץ האמריקני להפסקת אש: נתניהו אישר לצה"ל פעולות נוספות בלבנון

ראש הממשלה הנחה לבלום את ניסיונות ההברחה מאיראן דרך סוריה ללבנון • לשכת רה"מ טענה כי הפרסומים על הפסקת אש קרובה לא היו נכונים

ראש הממשלהנתניהו מאשר את מבצע החיסול בביירות ממטוס "כנף ציון״ . צילום: אבי אוחיון / לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנחת הערב (חמישי) בניו יורק לקראת הנאום שלו מחר בעצרת הכללית של האו"ם מחר, הנחה בשעות האחרונות את צה"ל וראשי מערכת הביטחון להוציא לפועל פעולות נוספות בלבנון. זאת ברקע הדיווחים על שיחות להפסקת אש בלחץ אמריקני.

עוד נודע כי נתניהו אישר פעולות באפיקים שונים, כולל כאלה שכבר ראינו בימים האחרונים וכן הנחה לבלום את ניסיונות ההברחה מאיראן דרך סוריה ללבנון. זו גם הסיבה לתקיפות שהתרחשו ביממה האחרונה ונועדו לקטוע את שרשרת האספקה האיראנית ללבנון ולבלום את התעצמות חיזבאללה.

כאן 11

לשכת רה"מ טענה כי הפרסומים על הפסקת אש קרובה לא היו נכונים, ומדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה.

בהמשך, דוברת הבית הלבן סתרה את הדברים: ההודעה הייתה קריאה להפוגה כדי לתת זמן למשא ומתן והייתה מתואמת עם הצד הישראלי. שיחות הצוותים יימשכו היום.  גורם מדיני הגיב לטענת הבית הלבן: "ישראל עודכנה לגבי ההצעה האמריקנית, אך בפירוש לא נתנה לכך את הסכמתה".

נתניהו אמר עם נחיתתו לעיתונאים: "אני פה לביקור חשוב באו"ם יחד עם משפחות החטופים שאנחנו לא שוכחים אותם לרגע, ועם המשלחת הישראלית כדי להביא את דברה של ישראל בפני העולם. זה תמיד חשוב וחשוב במיוחד ברגע הזה.

"במהלך הטיסה אני נתתי אישור לסיכול ראש מערך הכטב"מים ודברים נוספים והוא סוכל. המדיניות שלנו היא ברורה. אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח, ואנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו ובראשם החזרת תושבי הצפון לביתם. זו המדיניות ושאף אחד לא יטעה בה". 

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס ,מפי שלושה מקורות המעורים בפעילות חיזבאללה כי ארגון הטרור מעביר טילים ללבנון מסוריה בקצב מהיר יותר על רקע האפשרות כי העימות יסלים למלחמה כוללת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר