גורם מדיני מגיב לטענת הבית הלבן: ישראל עודכנה לגבי ההצעה האמריקנית, אך בפירוש לא נתנה לה את הסכמתה

לשכת רה"מ: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה, מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה • דוברת הבית הלבן ביחס למגעים להפסקת אש זמנית בלבנון: ההודעה הייתה קריאה להפוגה כדי לתת זמן למשא ומתן והייתה מתואמת עם הצד הישראלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בארה"ב // כאן 11

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הערב (חמישי) בניו יורק לקראת נאומו מחר ב-16:30 שעון ישראל בעצרת הכללית של האו"ם.

נתניהו אמר עם נחיתתו לעיתונאים: "אני פה לביקור חשוב באו"ם יחד עם משפחות החטופים שאנחנו לא שוכחים אותם לרגע, ועם המשלחת הישראלית כדי להביא את דברה של ישראל בפני העולם. זה תמיד חשוב וחשוב במיוחד ברגע הזה.

"במהלך הטיסה אני נתתי אישור לסיכול ראש מערך הכטב"מים ודברים נוספים והוא סוכל. המדיניות שלנו היא ברורה. אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח., ואנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדנו ובראשם החזרת תושבי הצפון לביתם. זו המדיניות ושאף אחד לא יטעה בה". 

לטיסת ראש הממשלה התלוו נציגי משפחות החטופים: שרון שרעבי, אח של יוסי שרעבי ז"ל (חטוף, חלל) ואלי שרעבי (חטוף), אלי שתיוי, אביו של עידן (חטוף), יפעת היימן, אמה של ענבר ז"ל (חטופה, חלל), סאלם אלאטרש, אח של החייל מוחמד אלאטרש ז"ל (חטוף, חלל), יזהר ליפשיץ, בנו של עודד (חטוף), יעקב סמרנו, אבא של יונתן ז"ל (חטוף, חלל), (נחטף על ידי עובד אונר"א).

כמו כן, לביקור מתלווים מתאם השו"ן תא"ל (במיל') גל הירש, ראש אגף ממשל במנהלת החטופים יעל גורן חיזקיה וסא"ל אורטל גרוס מאכ"א.

לשכת רה"מ עדכנה כי הידיעה על הפסקת אש לא נכונה, מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. בהמשך, דוברת הבית הלבן סתרה את הדברים: ההודעה הייתה קריאה להפוגה כדי לתת זמן למשא ומתן והייתה מתואמת עם הצד הישראלי. שיחות הצוותים יימשכו היום. 

בהמשך, גורם מדיני הגיב לטענת הבית הלבן: ישראל עודכנה לגבי ההצעה האמריקנית, אך בפירוש לא נתנה לכך את הסכמתה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר