בכירים בארה"ב: הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף בשעות הקרובות

ביידן ומקרון פרסמו הודעה הלילה ובה קראו להסדר מיידי שיאפשר לאזרחים לשוב לבתיהם • "חילופי האש מאז 7 באוקטובר ובפרט במהלך השבועיים האחרונים מאיימים על הידרדרות לסכסכוך רחב יותר ולפגיעה באזרחים", נכתב • בהצהרה נוספת צוין: "המצב בין לבנון לישראל הוא בלתי נסבל, לאחר הפסקת האש נתמוך באופן מלא בכל המאמצים לסיום המשבר באופן מוחלט"

ביידן ומקרון . צילום: AFP

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון פרסמו הלילה (בין רביעי לחמישי) הצהרה יחד עם מדינות נוספת, בה קראו להפסקת אש זמנית ומיידית שתימשך 21 ימים, בין ישראל לחיזבאללה, זאת על רקע המתיחות הגוברת באזור. הבוקר דווח בסקיי ניוז כי בכירים בממשל ביידן אמרו כי "הפסקת האש בין ישראל וחיזבאללה תיכנס לתוקף בשעות הקרובות".

"הגיע הזמן להביא להסדר בגבול ישראל-לבנון שיבטיח ביטחון שיאפשר לאזרחים לשוב לבתיהם", נכתב בהצהרה המשותפת שמגיעה לאחר פגישת השניים בשולי עצרת האו"ם.

הפצצות צה"ל בלבנון (ארכיון), צילום: רויטרס

"חילופי האש מאז 7 באוקטובר ובפרט במהלך השבועיים האחרונים מאיימים על הידרדרות לסכסכוך רחב יותר ולפגיעה באזרחים. לכן עבדנו יחד בימים האחרונים על קריאה משותפת להפסקת אש זמנית, במטרה לתת הזדמנות לדיפלומטיה ולהימנע מהסלמה נוספת. אנו קוראים לתמיכה רחבה ולתמיכה מיידית של ממשלות ישראל ולבנון". 

לצד זאת, פורסמה הצהרה משותפת נפרדת, עליה חתומות ארצות הברית וצרפת וכן אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, גרמניה, איטליה, יפן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה וקטאר. שם נכתב: "מאז 8 באוקטובר 2023, המצב בין לבנון לישראל הוא בלתי נסבל ומהווה סיכון להסלמה אזורית רחבה יותר. זהו לא אינטרס של אף אחד. לא של התושבים בישראל ולא של התושבים בלבנון". 

עוד בהצהרה המורחבת: "הגיע הזמן להגיע להסדר שיאפשר לאזרחים משני צדי הגבול לחזור לבתיהם בשלום". "עם זאת", הוסיפו, "הדיפלומטיה לא יכולה להצליח על רקע הסלמה של הסכסוך הזה". 

יירוטים מעל שמי הצפון, צילום: אי.פי.אי

"לפיכך אנו קוראים להפסקת אש מיידית שתימשך 21 ימים, כדי לספק מרחב לדיפלומטיה לקראת הסדר, בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ויישום החלטה 2735 בנוגע להפסקת אש בעזה".

"אנו קוראים לכל הצדדים, לרבות ממשלות ישראל ולבנון, לאשר את הפסקת האש הזמנית באופן מיידי שעומד בקנה אחד עם החלטה 1701, ולאפשר הזדמנות אמיתית לפתרון דיפלומטי. 

לאחר מכן, אנו מוכנים לתמוך באופן מלא בכל המאמצים להשלמת הסכם בין הצדדים בתקופה זו, זאת על מנת להביא לסיום המשבר הזה לחלוטין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר