לשכת ראש הממשלה: נתניהו ייצא לנאומו באו״ם מחר

לאחר עיכובים, רה"מ ייצא לארה"ב מחר, במקום הלילה • כאמור, לאחר התנגדות החרדים, נתניהו יחזור במוצאי שבת - וימנע מטיסה בשבת • במהלך היום הוא צפוי לקיים התייעצויות עם גורמי מערכת הביטחון כדי לדון בהמשך התקיפות בלבנון

נתניהו נואם באו"ם. צילום: EPA

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר לניו יורק, כך הודיעו הבוקר (רביעי) רשמית מלשכתו. נתניהו ינאם בפני עצרת האו"ם, ויחזור במוצאי שבת. טיסתו הייתה אמורה להמריא היום, אך לאחר הירי למרכז הארץ הבוקר, נמסר כי "במהלך היום יקיים ראש הממשלה התייעצויות עם גורמי מערכת הביטחון כדי לדון בהמשך התקיפות בלבנון".

ברקע המתיחות הביטחונית בצפון, הנסיעה המדינית שעמדה בסכנת ביטול בעקבות המצב הביטחוני וההסלמה מול חיזבאללה, נראית כעת קרובה יותר להתרחשות. נתניהו צפוי לנאום בעצרת האומות המאוחדות בניו יורק, כפי שנודע ל"ישראל היום" - בין הנשיא ביידן לנתניהו לא נקבעה פגישה. 

על רקע הדיווחים כי טיסת החזרה לישראל של נתניהו תתקיים ביום שבת, ביהדות התורה שיגרו מסר ברור: "אם אתה יודע שתאלץ לחזור ארצה בשבת, אז אל תטוס בכלל". 

השר גולדקנופף ורה"מ נתניהו (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

תחילה היה מתוכנן שנתניהו ימריא לניו יורק ביום שני, אך בעקבות מצב המלחמה המתפתח, יציאתו נדחתה פעם נוספת, והמשלחת תצא לבסוף מחר. מדובר במצב מורכב בו נדרש נתניהו לשקול את הנסיעה לנאום המדיני, מול ההתפתחויות בשטח.

השר גולדקנופף כתב ברשת X: "נסיעתו של רה״מ נתניהו לאו״ם היא בעלת חשיבות הסברתית-אסטרטגית מהמעלה הראשונה. ישראל זקוקה לגיבוי בינלאומי במלחמתה בטרור ורה״מ הוא האיש הנכון במקום הנכון לעשות זאת, כפי שעשה זאת בהצלחה עוד בשנות היותו שגריר באו״ם. זכות שמירת השבת תגן על עם ישראל ותעמוד לך להצלחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר