הרצוג בראיון ל-CNBC: ״משמרות המהפכה מובילים את כל האזור אל התהום באמצעות טרור מתמשך"

נשיא המדינה הגיב לנשיא איראן, וטען כי "הוא אומר דבר אחד, אך הגנרלים שלו יושבים בחדרי השליטה של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה, החות'ים והפרוקסים בעיראק" • לדבריו: "אם מסעוד פזשכיאן באמת רוצה להוביל לכיוון אחר, אז יש להסיר את האיום של אותן זרועות טרור ולהשמיד אותן"

נשיא המדינה יצחק הרצוג (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק היום (שלישי)) ראיון לרשת CNBC, וחזר על כך שישראל אינה מעוניינת במלחמה עם לבנון, אך עומדת על זכותה וחובתה להגן על אזרחיה מפני מתקפות הטילים המתמשכות מצד ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן.

מוקדי נפילה של שברי יירוט באזור הקריות , עכו והגליל המערבי (24.09.24) // דוברות המשטרה

הנשיא אמר בראיון: "כבר 11 חודשים שישראלים מפונים מהצפון, כ-100,000 אנשים עזבו הכל מאחוריהם." עוד הוסיף הנשיא: "נסראללה החליט שהוא רוצה במלחמה כי אנחנו מנסים לנהל משא ומתן על החזרת החטופים, וסינוואר, במנהרות עזה, מסרב ושוב ושוב. כל הקהילה הבינלאומית מנסה לפתור את הסכסוך הזה, ואנחנו מודים להם על כך. אבל פתרון הסכסוך אומר להביא את החטופים שלנו הביתה, ואז עלינו להסיר את האיום מגבולה הצפוני של ישראל, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

הנשיא הדגיש, "ישראל לא רצתה את המלחמה הזו, ואין לה עניין להילחם עם לבנון. אך ישראל הותקפה מלבנון מאז ה-8 באוקטובר בלי הפסקה. היום, חיזבאללה שיגר טילים ורקטות לכל חלקה הצפוני של ישראל. לכן נעשה כל מה שיידרש כדי להחזיר את אזרחינו הביתה ולאפשר שקט בערים שלנו. הראינו את יכולותינו, ויש לנו עוד הרבה מה להראות אם הם ימשיכו".

תקיפות חיל האוויר בלבנון, צילום: AP

עוד הדגיש הנשיא, "בואו לא נטעה כאן – ההתקפות החלו על ידי חיזבאללה לאחר מתקפת הטרור האיומה של ה-7 באוקטובר על ידי חמאס. הם התאחדו כיוון שהם פרוקסי של האימפריה האיראנית של הרוע. כל אותן זרועות מנסות לסגור על ישראל מכל גבולותיה. זה המצב האמיתי כעת".

הוא הוסיף, "חיזבאללה הוא צבא טרור שלמעשה חטף אומה בשם לבנון. אנחנו אומרים לעם הלבנוני שאין לנו מלחמה איתם, שאנחנו דואגים להם, ושאנחנו רוצים לאפשר עתיד של שלום בין ישראל ולבנון. זה היה צריך לקרות מזמן, אך מכיוון שחיזבאללה הוא אחד הצבאות החמושים ביותר בעולם, אנחנו חייבים להגן על עצמנו. אנחנו מתריעים, נותנים אזהרות נרחבות, לפי כללי המשפט הבינלאומי, אך אנשים מחזיקים טילים במטבח שלהם, בסלון, בחדרי האחסון, במסגדים ובחנויות. עכשיו תשאלו את עצמכם, האם אתם מכירים מישהו בסביבתכם שמחזיק נשק קטלני כזה בביתו?".

מחבלי חיזבאללה בהלווייתו של איברהים עקיל, צילום: AFP

בתגובה לדברי נשיא איראן, ציין נשיא המדינה: "הנשיא האיראני אומר דבר אחד, אך משמרות המהפכה שלו מובילים את כל האזור אל התהום באמצעות טרור מתמשך, בלחיצה על הכפתור, בהוראת הגנרלים שלו שיושבים בחדרי השליטה של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה, החות'ים והפרוקסים בעיראק".

הנשיא מסעוד פזשכיאן בפרלמנט (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

עוד הדגיש הנשיא: "הם מממנים אותם, מספקים להם את התחמושת. איך זה ייתכן ששבט קטן של 50,000 אנשים בתימן מחזיק בטילים בליסטיים וטילי שיוט? מדינות מעטות בעולם מחזיקות בהם. איך ייתכן שהם נמצאים בידי חיזבאללה, שנמצא בלבנון, והיה צריך לציית לממשלת לבנון, אך ההפך קרה בעשורים האחרונים. לצערנו, זו המציאות האסטרטגית האמיתית. אם נשיא איראן באמת רוצה להוביל לכיוון אחר, אז יש להסיר את האיום של אותן זרועות טרור ולהשמיד אותן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר