גורמים בקבינט: "לא מכוונים למלחמה כוללת, האפיק המדיני עדיין פתוח"

משתתפים בדיון שנערך בקבינט אמרט אחריו כי "ישראל הנחיתה אתמול מכה אסטרטגית קשה בגריעת יכולות הטילים של החיזבאללה" • נתניהו מתעקש להגיע לנאום הצפוי לו באו"ם ביום שישי, ולהעביר מסר נגד צווי המאסר המרחפים נגדו ונגד שר הביטחון גלנט

דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בת"א (ארכיון). צילום: חיים צח/לע"מ

מתחת לרף מלחמה כוללת: שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו הלילה בתרחישים הביטחוניים שעל הפרק בהתייחס לפעולות צה"ל נגד חיזבאללה. גורמים שהשתתפו בדיון אמר אמרו אחריו כי "ישראל הנחיתה אתמול מכה אסטרטגית קשה בגריעת יכולות הטילים של החיזבאללה".

לדבריהם, ישראל מכוונת להישאר מתחת לרף עימות של מלחמה כוללת, ולכן לא תקפה מטרות נוספות בביירות באמצעות חיל האוויר. חיזבאללה צפוי להמשיך להגיב ביממה הקרובה, ומשם יוחלט על הצעדים הבאים.

רועי אברהם /לע"מ

בישראל משאירים את האפיק המדיני פתוח גם היום, כך לדברי שני גורמים שמאשרים את הדברים ל"ישראל היום". בין היתר, לאפשרות שארה"ב תוביל מהלך דיפלומטי תוך ניסיון להפסקת אש זמנית והסדרה על בסיס החלטת האו"ם 1701, לפיה חיזבאללה יסוג מעבר לנהר הליטני והתפרקות מנשקו בדרום לבנון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בישיבת הקבינט אמש כי מטרת ישראל היא לנתק את הקשר שיצר נסראללה ב-8 באוקטובר בין החזית הלבנונית למתרחש בעזה. ראש המוסד העריך כי יתאפשר לקדם עסקה כתוצאה מהפעולות בצפון.

בדיון אמש דובר על ההחלטות הנועזות שהתקבלו שהחזירו באזור את דימוי העוצמה שאבד לישראל בשבעה באוקטובר. אפשרויות הניווט שלפני הדרג המדיני, כמו גם תגובת חיזבאללה, הם שיקבעו את המשך הדרך. זו גם הסיבה שנתניהו מתעקש להגיע לנאום הצפוי לו באו"ם ביום שישי הקרוב, כשישראל חזקה ועוצמתית וכדי לשמר את התדמית הזו בעיני העולם במיוחד לאחר פעילות הביפרים העלומה.

המסר הזה נועד לייצר גם הרתעה אל מול מהלכים אנטי ישראלים באו"ם ובהאג ולהעביר מסר נגד צווי המאסר המרחפים נגדו ונגד שר הביטחון גלנט. הנסיעה הזו עדיין תלויה בממדי ההסלמה באזור לפני המראתו לניו יורק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר