דיווח: "ארה"ב חוששת מהאיומים של סמוטריץ' על ניתוק הקשרים עם הבנקים הפלשתיניים"

על פי הדיווח ברויטרס, סגן שר האוצר האמריקני, וולי אדיימו, שוחח עם נגיד בנק ישראל והביע את דאגתה של וושינגטון לגבי איומים מצד גורמים בממשלת ישראל, ובניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנתק את קשרי הבנקאות המתווכת בין בנקים ישראליים ופלשתיניים • אדיימו: "יש להאריך את הקשרים בשנה נוספת"

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים. צילום: אורן בן חקון

"ארה"ב מביעה דאגה מאיומים ישראליים לנתק קשרים עם בנקים פלשתיניים", כך דווח הלילה (בין שני לשלישי) ברויטרס. סגן שר האוצר האמריקני, וולי אדיימו, שוחח עם נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, והביע את דאגתה של וושינגטון לגבי איומים מצד גורמים בממשלת ישראל, ובניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנתק את קשרי הבנקאות המתווכת בין בנקים ישראליים ופלשתיניים. על פי הודעה שפרסם משרד האוצר האמריקני, אדיימו "עמד על כך שיש להאריך קשרים אלה לפחות בשנה נוספת".

בין היתר, וכפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", סמוטריץ' מסרב לחדש חתימה על מסמך שמעניק הגנה מפני תביעות לבנקים הישראלים, דיסקונט והפועלים, שיש להם קשרים פיננסיים עם גורמים פלשתיניים. בהיעדר הגנה, הבנקים הישראליים צפויים לנתק את הקשרים עם הבנקים הפלשתיניים, מחשש שיהיו חשופים לתביעות באשמה של העברת כספים לטרור. כיוון שכלכלת הרשות תלויה בקשר עם ישראל, המשמעות היא הקפאה מיידית של הפעילות הכלכלית ברש"פ.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר