גורם מדיני על התקיפות בלבנון: "מי שלא מבין בכוח - יבין ביותר כוח"

לדברי הגורם: "התקיפות העוצמתיות של צה"ל על חיזבאללה יימשכו ככל שיידרש" • "המטרה המרכזית היא לגרום לנסראללה לשנות את החלטותיו ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה", הוסיף • התקיפות העוצמתיות נגד חיזבאללה החלו בעקבות דיון שנערך במוצ"ש בחצות הלילה בו נתניהו נעמד, וביקש שיוכנו תכניות על פי הצעתו

בב. צילום: בב

גורם מדיני אומר היום (שני) כי התקיפות העצימות של צה"ל על חיזבאללה יימשכו ככל שיידרש. לדבריו, המטרה היא לגרום לנסראללה לשנות את ההחלטות שלו ולאפשר את החזרה של תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. "אם זה לא יקרה, מי שלא יבין בכוח, יבין ביותר כוח. אם חזרת התושבים לא תתאפשר בסוף לחיזבאללה לא תהיה יכולת לפעול נגדנו".

תקיפה ישראלית בלבנון, הבוקר, צילום: AP

התקיפות העוצמתיות נגד חיזבאללה החלו בעקבות דיון שנערך במוצ"ש בחצות הלילה. נתניהו נעמד, וביקש שיוכנו תכניות על פי הצעתו.

לקראת תקיפה מאיראן: נסראללה, נתניהו וחמינאי, צילום: אי.אף.פי, רויטרס ואורן בן חקון

לדברי הגורם המדיני: "הצבא הכין באופן טוב מאוד את התכנית המורחבת שמטרתה לפגוע במאזן הרקטי של חיזבאללה. הייתה פגיעה באלפים רבים של רקטות וטילים, ותהיה עוד פגיעה כזו באלפים נוספים בהמשך. בנוסף, פוגעים במערך הפיקוד והשליטה של חיזבאללה ובמערכים נוספים".

ראש הממשלה פנה היום באנגלית לתושבי לבנון והעביר מסרים חדים: "יש לי מסר לעם הלבנוני: המלחמה של ישראל איננה נגדכם. היא נגד חיזבאללה. במשך זמן ארוך מדי, חיזבאללה השתמש בכם כמגן אנושי, הציב רקטות וטילים בשכונות המגורים שלכם. הנשקים הללו מכוונים לערים ולאזרחים שלנו, ולכן עלינו להשמיד אותם כדי להגן על אנשינו. הבוקר צה"ל החל להזהיר אתכם לעזוב את אזורי הסכנה, ואני מפציר בכם לקחת את האזהרה הזאת ברצינות ולצאת מאזור הסכנה כדי לשמור על חייכם".

מהבוקר, מדווחים בלבנון על כ-274 הרוגים ומעל 1000 פצועים מתקיפות צה"ל. כאמור, בשעות האחרונות תקף צה"ל מאות מטרות בלבנון, במסגרת הסלמה נוספת של הלחימה מול חיזבאללה.

בצה"ל מדגישים כי כל בית שמותקף מכיל בתוכו מחסן אמל"ח, ולכן נראים פיצוצי משנה כתוצאה מפיצוץ התחמושת המוסתרת במבנים אלו. "אנחנו לא מתקיפים בתים סתם", הבהיר גורם צבאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר