במטרה לפגוע בשלטון חמאס: צה"ל יציג תוכניות חדשות לחלוקת הסיוע ברצועה

אלוף אליעזר טולדנו, עדכן כי בקרוב יוצגו לרה"מ חלופות שמטרתן לשלול מחמאס את יכולות השליטה האזרחית בעזה • בתוך כך, בוועדת חוץ וביטחון, אמר נתניהו כי מתקיימים דיונים "בתוכנית האלופים", והוסיף כי "שליטה בסיוע ההומניטרי זה מרכיב מרכזי"

משאית סיוע הומניטרי בעזה (ארכיון). צילום: Getty Images

ראש האגף האסטרטגי בצה״ל, אלוף אליעזר טולדנו, עדכן היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי בימים הקרובים יוצגו לראש הממשלה בנימין נתניהו מספר חלופות של ״תכנית החלוקה״, אשר מטרתן לשלול מחמאס את יכולות השליטה האזרחית בעזה.

האפשרויות השונות להחלפת הזרוע שתבצע את החלוקה יוצגו לנתניהו. אלוף טולדנו, צילום: יהודה פרץ

הדברים נאמרו בתשובה לשאלה של שרת ההתיישבות אורית סטרוק, שיצאה נגד מה שהגדירה כ״מעגל שוטה״, במסגרתו ישראל מאפשרת לחמאס להשתלט על הסיוע הבינלאומי הנרחב שמוכנס לרצועה וכך לשמר את שלטונו בה.

טולדנו השיב כי הנושא מוכר ונבחן על כל היבטיו וכי בתוך יום או יומיים, האפשרויות השונות להחלפת הזרוע שתבצע את החלוקה - ככל הנראה צה״ל - יוצגו לנתניהו. ראש הממשלה אישר את הדברים ואמר כי הביקורת של סטרוק נכונה ומוכרת.

בוועדת חוץ וביטחון הסגורה, אמר ראש הממשלה כי מתקיימים דיונים "בתוכנית האלופים", והוסיף כי "יש גם רעיונות אחרים. שליטה בסיוע ההומניטרי זה מרכיב מרכזי".

עזתים עם הסיוע ההומניטרי ברצועה, צילום: אי.אף.פי

נזכיר כי בחודש ינואר, אמרה סטרוק בשיחה עם "ישראל היום" כי "במשך שבועות ארוכים אני מעלה את הנושא הזה בכל ישיבת ממשלה. אנחנו צריכים לנהל את האירוע ההומניטרי בעזה בין היתר כי זה מביא לנו מידע. מי שמחלק הוא גם מקבל. הדרך להביא את החטופים, בין השאר, היא גם לקחת את ההומניטרי לידיים שלנו ובכך לקבל מידע, שיתוף פעולה. שלטון אזרחי זה עמדת כוח מול האוכלוסייה".

רק אתמול פרסם דובר צה"ל כי במהלך פעילותו כוחות גדוד צבר, שמאבטחים את הציר ההומניטרי, זיהו הלוחמים באחת הסריקות חמושים בוזזים משאית סיוע הומניטרית. בסגירת מעגל מהירה הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו את החמושים שנמלטו ברכב וחיסלו אותם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. מחבל נוסף שנמלט מהרכב חוסל גם כן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר