נתניהו בהצהרה לאחר ההתפתחויות בצפון

רה"מ נתניהו: "הנחתנו על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין, אני מבטיח - הוא יבין את המסר"

ראש הממשלה נשא הצהרה לאחר ההתפתחויות בצפון ביממה האחרונה • "אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם - שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה"

[object Object]

לאחר יממה מתוחה בגזרה הצפונית ומאות שיגורים אל עבר ישראל לצד תקיפות כוחות צה"ל בלבנון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בה הדגיש את סדר הגודל של התקיפות הישראליות בלבנון בימים האחרונים ועל הנחישות להחזיר את תושבי הצפון הביתה.

"בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם".

"שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה", צילום: לע"מ

לאחר מכן דיבר על הירי הנרחב לצפון: "שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".

מוקדם יותר, שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתאי התקיפה של חיל האוויר וגם התייחס להתפתחויות בצפון: ״חיזבאללה החל לחוש חלק מיכולותנו - את תחושת הנרדפות שלו מרגישים היטב. המהלכים שלנו ימשכו עד להשגת המטרה, נפעיל את כל מה שצריך כדי לעמוד במשימה״.

גם שר החוץ ישראל כץ התייחס לתקיפות ואמר: "בעקבות המתקפה הנרחבת של חזבאללה על מרכזי אוכלוסין אזרחיים בישראל, פניתי לעשרות שרי חוץ והפעלתי את כל שגרירויות ישראל בעולם כדי להעביר מסר חד וברור: ישראל תעשה את כל הנדרש כדי להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור הרצחני חזבאללה - ארגון טרור שתוקף את ישראל ללא הפסקה מאז ה-8 באוקטובר, שרצח עשרות ישראלים, כולל 12 ילדים בעת משחק כדורגל והביא לעקירתם של כ-70,000 ישראלים מביתם. ישראל פעלה ופועלת כדי למנוע פגיעות נוספות באזרחיה. לא נחדל עד שנשיב את הביטחון לאזרחינו ואת תושבי הצפון לביתם".

שר החוץ ישראל כ"ץ. "ישראל תעשה את כל הנדרש כדי להגן על אזרחיה", צילום: אי.פי.אי

"כל מי שמעוניין להביא ליציבות האיזור ולדה-אסקלציה בצפון צריך לעשות דבר אחד: לדאוג ליישום מיידי של החלטת מועצת הביטחון 1701 ולהסגת כוחות חיזבאללה מצפון לליטני. אם העולם לא יסיג את חזבאללה מצפון לליטאני, בהתאם להחלטה 1701 - ישראל תעשה זאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו