שר החוץ המצרי: "הבעיה העומדת בפני הפסקת אש בעזה - חוסר רצון פוליטי מצד ישראל"

בדר עבד אל-עאטי התראיין לערוץ הסעודי "א-שרק" • לדבריו: "אין פערים רחבים לגבי העסקה הנוכחית בעזה כרגע, אבל אנחנו זקוקים לרצון פוליטי"

דגלי ישראל ומצרים. צילום: ללא

מצרים מחריפה את הטון כלפי ישראל: שר החוץ המצרי, בדר עבד אל-עאטי, אמר הערב (שבת) בראיון לערוץ הסעודי "א-שרק" כי "הבעיה האמיתית העומדת בפני הפסקת אש בעזה, הוא חוסר רצון פוליטי בישראל". לדבריו, "אין פערים רחבים לגבי העסקה הנוכחית בעזה כרגע, אבל אנחנו זקוקים לרצון פוליטי".

עם זאת, הוא הדגיש כי "המאמץ של מצרים קטאר וארה"ב לא ייפסק". כמו כן, השר המצרי הצהיר כי "על ישראל לסגת ממעבר רפיח וציר פילדלפי - ולחזור למצב שלפני 7 באוקטובר. אין מה לדבר על היום שאחרי המלחמה לפני הפסקת אש". לדבריו, יש לאפשר לרשות הפלשתינית לחזור לשלוט ברצועת עזה.

פעילות צה"ל בעזה בימים האחרונים, צילום: דובר צה"ל

בדר אל-עאטי הוסיף כי מצרים היא הגורם שהכי נפגע מחוסר היציבות בים האדום, ואמר כי ארצו הפסידה "600 מיליון דולר בחודש", בעקבות הירידה בהכנסות מתעלת סואץ, ושישה מיליארד דולר בסך הכל.

ההפלגות בתעלה חוו צמצום בעקבות התקיפות של החות'ים בתימן, הנאמנים לאיראן. למרות זאת, שר החוץ המצרי אמר כי בקהיר שומרים על תקשורת עם טהרן כשהמטרה היא "למנוע הסלמה והידרדרות למלחמה אזורית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר