יועצו הבכיר של ביידן: "סינוואר הוא מכשול לעסקה, חמאס דורשים יותר מדי מחבלים תמורת שחרור חטופים"

ברט מקגרק דיבר הערב בכנס של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית בוושינגטון • "העקרונות שלנו הם שחמאס לא יוכל לחזור לשלטון בעזה ושכל החטופים יחזרו הביתה", אמר • "ישראל השקיעה הרבה בעסקה והתקדמה הרבה, אבל אנחנו צריכים שגם חמאס ירצה בכך"

ברט מקגרק בכנס של IAC. צילום: Eclipse Media

חיבוק מאמריקה: ארגון הקהילה הישראלית אמריקנית IAC נעל אמש את שערי הכנס השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית, אחרי שלושה ימי דיונים והרצאות שבהם מדינת ישראל ועתידה במרכז תשומת הלב.

ביום שישי, על רקע חיסולו של איברהים עקיל בלבנון, התארח בוועידה יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני, ברט מקגרק, שהתייחס להסלמה בצפון ואמר כי "קיים סיכון משמעותי להסלמה אזורית".

מקגרק אמר: "ישראל במחשבותינו בכל יום. חמאס התחיל את המלחמה ב-7 באוקטובר ונסראללה הצטרף ב-8 באוקטובר. אנחנו שותפים למטרה של ממשלת ישראל להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. אני והשותפים שלי בממשל עבדנו בחודשים האלה כדי להשיג הסכם דיפלומטי. זו החלטה של נסראללה לקשור את עתיד לבנון עם מה שקורה בעזה. זו החלטה מצערת".

"אנחנו עומדים לצד ישראל. יש לנו אי הסכמות על טקטיקה ועל זה אנחנו מדברים עם ישראל בכל יום", הוסיף מקגרק, שגם הביע תמיכה בחיסול היום בלבנון.

ברט מקגרק בכנס של IAC. "יש עסקה על השולחן", צילום: Eclipse Media

מקגרק הרחיב בקשר לעסקה: "החטופים מוחזקים במנהרות חשוכות זה לא מקובל והם חייבים להיות משוחררים. על השולחן יש עסקה שתפסיק את המלחמה בעזה, תאפשר לשקם בתי חולים ועוד. ישראל הסכימה לכל זה ולחילופי אסירים, אבל חמאס רצח שישה חטופים וזה הקשה על העסקה... אני לעולם לא אגיד שאין סיכוי לעסקה, אבל זה מצב מיוחד כי הכל בתקשורת. אבל אנחנו ממשיכים לעבוד כדי שזה יקרה.

ברט מקגרק בכנס של IAC. "חמאס רצח שישה חטופים וזה הקשה על העסקה", צילום: Eclipse Media

"העקרונות שלנו הם שחמאס לא יוכל לחזור לשלטון בעזה ושכל החטופים יחזרו הביתה. אם סינוואר רוצה להביא להקלה לעם בעזה - יש עסקה על השולחן. המכשול הגדול כרגע הוא מספר המחבלים שדורשים בחמאס לטובת שחרור חטופים".

"ישראל השקיעה הרבה בעסקה והתקדמה הרבה אנחנו צריכים שגם חמאס ירצה בכך, אחרת לא תהיה עסקה".

מקגורק גם הזכיר לקהל שסינואר, מהמחתרת, קרא למלחמת התשה, ו"הוא המכשול לעסקה".

מקגורק התייחס גם לשלום עם סעודיה שהיה על הפרק ואמר: "הסעודים והישראלים ביקשו מממשלת ביידן להמשיך בשיחות שלום. אבל הסעודים הבהירו שהפסקת אש בעזה היא תנאי מוקדם".

אליס סטפניק. "האו"ם הוא מאורה של אנטישמיות", צילום: אפרת אשל

לפני מקגורק עלתה לבמה חברת הקונגרס אליס סטפניק והתייחסה לנאומו של הנשיא לשעבר טראמפ, שדיבר לפניה על אותה במה: "כמה גדול היה הנשיא טראמפ אתמול? ואנחנו יודעים ברגע זה כרגע העולם זקוק נואשות למנהיגות הנפלאה, הברורה והחזקה מבחינה מוסרית שהנשיא טראמפ מביא לבמה העולמית - בדיוק ההיפך מהממשל החלש והכושל של ביידן-האריס בארבע השנים האחרונות. הכישלונות שלהם הגיעו למוקד חד בניו יורק בעצרת הכללית של האו"ם. אנו יודעים שהאו"ם הוא מאורה של אנטישמיות שרק החמירה תחת משמרתם של ג'ו ביידן וקמאלה האריס.

"הפעולות באו"ם נגד ישראל כוללות את אונר"א, שיש לה מרכז נתונים של חמאס מתחת למפקדה בעזה, כשכמעט שני תריסר מאנשי הצוות שלה היו מעורבים ישירות במתקפות הטרור ב-7 באוקטובר עם עוד 100 עם קשרי טרור. זו הסיבה שאנחנו צריכים למחוק את אונר"א באופן מיידי. השבוע מועצת זכויות האדם של, האו"ם פעלה לאימוץ החלטה הקובעת כי ישראל אחראית למלחמה תוך אי גינוי הזוועות שביצע חמאס. אפילו המזכ"ל גוטרש לא הצליח להביא את עצמו לגנות את חמאס לאחר הרצח האחרון של שישה בני ערובה, כולל הרש גולדברג-פולין האמריקני-ישראלי. ולבסוף, ההשפעה האנטישמית הזו הגיעה לשיא ביום רביעי השבוע, כאשר האו"ם הצביע 124-14 כדי לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית נגד הטרור הפלשתיני בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים. למרבה הצער, זה לא מפתיע כאשר אתה בוחן את המדיניות הכושלת של ג'ו ביידן וקמאלה האריס שעודדה את יריבינו".

סטפניק הזכירה את השימוע שערכה לנשיאי האוניברסיטאות בהן התגלתה אנטישמיות ואמרה "דרשתי מהקונגרס לארח שימוע ציבורי כדי לחייב מכללות ואוניברסיטאות אחריות לכשלים המוסריים שלהן. הרשו לי לשאול אתכם, כמה מכם ראו את הדיון הזה עם נשיאי האוניברסיטה? אמרתי נשיאי אוניברסיטה, הם עכשיו נשיאי אוניברסיטה לשעבר. השאלה הייתה כזו: 'האם הקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את קוד ההתנהגות של האוניברסיטה שלך בנושא בריונות והטרדה?' ואחד אחרי השני, והשני, ענו 'זה תלוי בהקשר'. והעולם שמע. הרשו לי לומר לכם: זה לא תלוי בהקשר. בתוך שבוע אחד היא הפכה לעדות הנצפית ביותר בתולדות הקונגרס של ארצות הברית עם מיליארד צפיות ברחבי העולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר