הבקשה להוצאת צווי מעצר לנתניהו ולגלנט: זו התגובה הרשמית של ישראל

במשרד החוץ התייחסו לבקשת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג • "‏אין עוד דמוקרטיה בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת - כפי שמתקיימת במדינת ישראל - שקיבלה יחס מפלה שכזה מהתובע"

בית הדין הבינלאומי בהאג . צילום: אי.פי.איי

משרד החוץ הגיב היום (שישי) באופן רשמי לבקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט

ממשרד החוץ נמסר: "מדינת ישראל הגישה היום התנגדות רשמית לסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג (ה-ICC), ולחוקיות של בקשת התובע להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל.

"‏ישראל יזמה שני הליכים משפטיים נפרדים. באחד, ישראל הבהירה כי בית הדין נעדר כל סמכות ביחס לתיק הנדון. בהליך השני ישראל פירטה כיצד הפר התובע באופן בוטה את חוקת בית הדין ועקרון המשלימות, בכך שלא פעל כנדרש כדי לאפשר לישראל, לפני קידום פעולותיו, לממש את זכותה לחקור בעצמה את הטענות אותן הוא מעלה.

‏"מדינות מובילות שונות (לרבות מדינות החברות בבית הדין), ארגונים ומומחי משפט מרחבי העולם שותפים לעמדות שהציגה ישראל בנושאים אלו.

"‏אין עוד דמוקרטיה בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת - כפי שמתקיימת במדינת ישראל - שקיבלה יחס מפלה שכזה מהתובע. למרות זאת, ישראל נשארת איתנה במחויבותה לשלטון החוק והצדק, ותמשיך להגן על אזרחיה מפני ההתקפות והזוועות המתמשכות של חמאס ושלוחות הטרור האחרות של איראן בהתאם לדין הבין-לאומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר