נתניהו תוקף את קיר סטארמר בראיון לתקשורת הבריטית: "החלטותיו פוגעות בישראל ושולחות מסר נוראי לחמאס"

ראש הממשלה התראיין ל"דיילי מייל" והשתלח במקבילו הבריטי • "ממשלת בריטניה החדשה השעתה 30 רישיונות נשק לישראל, ימים לאחר שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים, ובכך שלחה ממשלת בריטניה מסר נורא לחמאס" • על התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: "אם צווי המעצר המגוכחים הללו יוצאו נגד מנהיגי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יפגע ביכולת של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם בטרור"

קיר סטארמר, בנימין נתניהו . צילום: AP, שאול גולן

ה"דיילי מייל" הבריטי פרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) ראיון מקיף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא תוקף את ראש ממשלתה של בריטניה קיר סטארמר ואת מפלגת הלייבור, בצל השעיית רישיונות ייצוא הנשק של בריטניה לישראל. 

"לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, ממשלתה הקודמת של בריטניה תמכה בנו באופן מובהק", טען נתניהו. "למרבה הצער, הממשלה הנוכחית שולחת מסרים מעורבים. הם אומרים שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה אבל מערערים את יכולתנו לממש את הזכות הזאת הן על ידי חסימת מכירת נשק לישראל והן על ידי היפוך עמדותיה של בריטניה בכל הקשור לטענות האבסורדיות של התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג". 

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, צילום: אי.אף.פי

"ישראל מנהלת מלחמה צודקת באמצעים צודקים. היא נוקטת בצעדים חסרי תקדים כדי למנוע פגיעה באזרחים ופועלת באופן מלא לפי החוק הבינלאומי", הסביר נתניהו בראיון ל"דיילי מייל". "ממשלת בריטניה החדשה השעתה 30 רישיונות נשק לישראל, ימים לאחר שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים, ובכך שלחה ממשלת בריטניה מסר נורא לחמאס". 

עוד הוסיף נתניהו: "ההחלטות המוטעות של ממשלת בריטניה לא ישנו את נחישותנו להביס את חמאס - ארגון טרור רצחני שרצח באכזריות 1,200 בני אדם כולל 14 אזרחים בריטים ושבה 255 בני אדם כולל חמישה חטופים בעלי אזרחות בריטית. כפי שהעמדה ההירואית של בריטניה נגד הנאצים נתפסת היום כחיונית בהבסת הברבריות, כך ההיסטוריה תשפוט את עמדתה של ישראל נגד חמאס וציר הטרור של איראן. ישראל תנצח במלחמה הזאת ותבטיח את עתידנו המשותף". 

שיקם את הלייבור, נלחם באנטישמיות ונשוי ליהודייה: הכירו את ראש ממשלת בריטניה

בנוגע לצווי המעצר שהתובע הראשי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן הוציא נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, אמר נתניהו: "אם צווי המעצר המגוכחים הללו יוצאו נגד מנהיגי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יפגע ביכולת של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם בטרור, כולל בריטניה. האשמת מנהיגי ישראל בהרעבה מכוונת ופגיעה מכוונת באזרחים היא השמצה מחרידה שלא ניתן להסביר אותה בשום דבר מלבד אנטישמיות".

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן., צילום: איי.אף.פי

על המחאות הפרו-פלשתיניות באוניברסיטאות הבריטיות הוסיף נתניהו: "בריטניה עדה לאנטישמיות חסרת בושה בקמפוסים שלה, במרכזי הערים ובחלקים רבים של המדינה. זה מדאיג. אני סומך ומצפה שההנהגה הבריטית תנקוט בצעדים הנדרשים כדי לעקור נגע זה". 

לפני כחודשיים, עם ניצחון הלייבור בבחירות, פורסם ב"ישראל היום" כי במערכת המדינית בארץ נערכים לשנים מורכבות ביחסים עם בריטניה. בירושלים העריכו דאז שתישמע ביקורת רבה יותר וחריפה יותר כלפי ישראל ושהממשלה תמעט לבלום יוזמות אנטי ישראליות בפרלמנט. "אין לנו ספק שיהיה מורכב יותר. החשש הוא שהקול המוסלמי בספסלים האחוריים, ינווט את הספינה בכל הנוגע לישראל, בין היתר משום שהממשלה מתכוונת להתרכז בענייני פנים ולכן יהיה לה נוח לשחרר קיטור ביחסי החוץ", אמרו אז ל"ישראל היום" גורמים מדיניים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר