בורל. צילום: רויטרס

האיחוד האירופי קורא לחקירת הפיצוצים בלבנון: "מי שעשה את זה ביקש להפיץ טרור"

נציג האיחוד האירופי גינה את המתקפה בלבנון: "השיטה חסרת ההבחנה בלתי מקובלת" • בורל בירך על החלטת האו"ם הדורשת "סיום הכיבוש הישראלי בשטח הפלשתיני תוך שנה": "האיחוד האירופי לא יכיר בשינויים לגבולות 1967 או בריבונות ישראלית על השטחים הכבוש", הודיע

[object Object]

ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי לענייני חוץ וביטחון, פרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) שתי הודעות המתייחסות להצבעה באו"ם ותקיפת מכשירי הקשר בלבנון. 

בהודעתו הראשונה, גינה בורל בחריפות את התקיפה בלבנון, שיוחסה על ידי חיזבאללה לישראל: "אני מגנה בתוקף את המתקפה שתרחשה היום באמצעות פיצוץ של מספר רב של מכשירים אלקטרוניים ברחבי לבנון, אשר גרמה למספר הרוגים ופצועים רבים", הוא המשיך וקבע כי "השיטה חסרת ההבחנה שנעשה בה שימוש היא בלתי מקובלת בשל הנזק הבלתי נמנע והכבד בקרב אזרחים, וההשלכות הרחבות יותר על כלל האוכלוסייה, כולל פחד ואימה, וקריסת בתי חולים". 

חיילים לבנונים מלווים אמבולנס לאחר הפיצוצים בביירות, צילום: אי.פי.איי

בורל הצטרף לקריאתו של נציב זכויות האדם של האו"ם, פולקר טורק, לחקירה עצמאית של האירועים, באומרו: "אני מצטרף להערכתו של נציב זכויות האדם של האו"ם פולקר טורק לגבי התקרית ולקריאה לחקירה עצמאית". 

בהודעתו השנייה, התייחס בורל להחלטה החדשה שהתקבלה בעצרת הכללית של האו"ם. הוא ציין: "בהקשר של מצב קשה במיוחד במזרח התיכון, אני מכיר בחשיבות הרבה של אימוץ החלטה היום על ידי העצרת הכללית של האו"ם הדורשת, בין היתר, סיום הכיבוש הישראלי בשטח הפלשתיני תוך שנה אחת, ואשר זכתה לרוב רחב של מדינות שהצביעו בעדה".

העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

שר החוץ של האיחוד האירופי ציין כי ההחלטה התבססה על חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי בהאג מיולי 2024, וכי "עם 124 מדינות שהצביעו בעד, העצרת הכללית של האו"ם אישרה מחדש בתוקף את מחויבותה למימוש זכותו של העם הפלשתיני להגדרה עצמית, כולל זכותו למדינה עצמאית וריבונית, החיה זו לצד זו בשלום ובביטחון עם ישראל". 

בסיום דבריו, חזר בורל על עמדת האיחוד האירופי: "בהתאם לעמדתו המשותפת ארוכת הטווח ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, אני חוזר על הקריאה לשלום בר-קיימא, ומאשר מחדש כי האיחוד האירופי לא יכיר בשינויים לגבולות 1967, ולא בריבונות ישראלית על השטחים הכבושים מאז 1967, אלא אם כן יוסכם על כך בין הצדדים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו