אוחנה נאם בבית הנבחרים של פרגוואי - והציג את תמונתו של אורי דנינו ז"ל: "חייבים ללחוץ על חמאס להחזיר את החטופים"

יו"ר הכנסת נאם במליאת בית הנבחרים של פרגוואי, והציג את תמונתו של אורי דנינו ז"ל, שנחטף ונרצח בשבי חמאס • אביו של אורי, הרב אלחנן דנינו, התארח גם הוא במליאה • אוחנה תיאר בנאומו את סיפורו של דנינו, ואמר כי "הוא הבן והאח של כולנו - העולם חייב ללחוץ על ארגון הטרור כדי שנוכל להשיב אותם הביתה" • בהמשך הציג גם את תמונותיהם של סיון אלקבץ ז"ל ונאור חסידים ז"ל שנרצחו בכפר עזה

אוחנה נאם בבית הנבחרים של פרגוואי, והציג את תמונתו של אורי דנינו ז"ל. צילום: דוברות הכנסת

תשואות רמות ליוו היום (שלישי) את דבריו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בנאומו במליאת בית הנבחרים של פרגוואי, אשר כונסה באופן מיוחד וביוזמת נשיא בית הנבחרים, ראול לטורה, כדי להביע תמיכה גורפת במדינת ישראל ובמלחמתה בטרור.

אוחנה הציג גם את תמונותיהם של סיון אלקבץ ז"ל ונאור חסידים ז"ל שנרצחו בכפר עזה, צילום: דוברות הכנסת

בשורה הראשונה של מליאת בית הנבחרים נכחו הרב אלחנן דנינו, אשר בנו אורי ז"ל נרצח בשבי וגופתו הוחזרה לישראל על ידי כוחות צה"ל, ואבי חסידים, אביו של נאור ז"ל שנרצח בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. עוד במשלחת הכנסת: חה"כ בועז ביסמוט וסגן יו"ר הכנסת, ח"כ יבגני סובה.

בנאומו, אמר אוחנה: ״חברות אמת לא תלויה בנוחות – ומערכת היחסים בין פרגוואי לישראל פרחה למרות משברים. מאז פרוץ המלחמה, פרגוואי הגנה באומץ על ישראל בזירה הבינלאומית והתנגדה למהלכים מושחתים מוסרית, המעניקים כוח לטרוריסטים תוך טפילת האשמות שווא נגד ישראל. העם היהודי ומדינת ישראל לא ישכחו לעולם את מי שעמדו לצידנו כשאחרים לא".

אביו של אורי דנינו ז"ל בבית הנבחרים של פרגוואי, צילום: דוברות הכנסת

התרגשות רבה נרשמה בפרלמנט כאשר הציג יו"ר הכנסת את אלחנן דנינו, אביו של אורי ז"ל, עליו סיפר בנאומו והציג את תמונתו במליאה. חברי הפרלמנט מחאו כפיים לאלחנן ששכל את בנו שיצא לבלות במסיבת הנובה, הצליח להימלט אך שב על עקבותיו כדי לנסות ולהציל את מיה ואיתי רגב, נשבה יחד עמם ולאחר ששרד 11 חודשים בשבי חמאס נרצח בדם קר על ידי שוביו.

יו״ר הכנסת הדגיש בדבריו כי "אורי הוא לא רק בנו של אלחנן. הוא הבן והאח של כולנו. אלו הילדים שלנו. העולם חייב ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב אותם הביתה".

אוחנה נאם בבית הנבחרים של פרגוואי וקיבל אות עיטור כבוד, צילום: דוברות הכנסת

יו״ר הכנסת אוחנה הציג לחברי הפרלמנט מעל דוכן הנואמים גם את תמונתם של סיון אלקבץ ז״ל ונאור חסידים ז״ל, שנרצחו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. אוחנה סיפר את סיפורם המצער של בני הזוג מאותה שבת ואף הציג את אביו של נאור, אבי חסידים, שזכה גם הוא למחיאות כפיים מחברי הפרלמנט.

יו"ר הכנסת התייחס בנאומו גם למצב הביטחוני ואמר: "בשעה זו בה אנו נמצאים כאן, עשרות אלפי אזרחים ישראלים עקורים מבתיהם בצפון המדינה. במשך כמעט כשנה חיזאללה, שמקבל הוראות ממפעיליו באיראן, יורה על אזרחים חפים מפשע ומחריב את בתיהם. אף אזרח באסנסיון, פריז או ניו יורק לא היה משלים עם מציאות כזאת – גם לא אנחנו. עשינו מעל ומעבר במאמצים לחפש פתרון שאינו צבאי. הגענו לנקודה שבה עלינו לומר – עד כאן".

בית הנבחרים של פרגוואי, צילום: דוברות הכנסת

יו״ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לטורה אמר בדבריו: ״אדוני היו״ר, כשתחזור לארצך עם משלחתך, מסור מסר מאיתנו להורי הקורבנות והחטופים - אתם לא לבד. אנחנו תומכים בכם. גם אם נהיה היחידים לתמוך בכם נתמוך בכם ונעמוד לצד אחינו - ישראל״.

בסיום נאומו של יו"ר הכנסת אוחנה, העניק לו לאטורה, בטקס מיוחד את ״עיטור הקונגרס״ - העיטור הגבוה ביותר המוענק על ידי בית הנבחרים. קודם לכן ועם הגעתו של יושב ראש הכנסת לבית הנבחרים ולאחר טקס קבלת הפנים הממלכתי, חתמו לאוטרה ואוחנה על מזכר הבנות לשיתופי פעולה וחילופי ידע בין שני בתי הנבחרים. עוד נכתב במזכר כי המדינות יקדמו שיתופי פעולה גם בפורומים בין לאומיים. זוהי הפעם השנייה ב-74 השנים האחרונות, מאז נאומו של יושב ראש הכנסת הראשון יוסף שפרינצק, שיו"ר כנסת מוזמן לנאום באופן רשמי בבית נבחרים על אדמת דרום אמריקה.

בטקס מיוחד הוענק לאוחנה ״עיטור הקונגרס״ - העיטור הגבוה ביותר המוענק על ידי בית הנבחרים,

מחר יחנכו יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה ומשלחתו יחד עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, את שגרירות ישראל בפרגוואי. ביום שישי צפוי אוחנה להיפגש עם נשיא ארגנטינה, חביאר מיליי ועם שורת בכירים בממשלתו, בהם שרת החוץ ושר ההגנה. עוד תקיים משלחת הכנסת מפגשים בקונגרס הארגנטינאי, בהם ישיבה מיוחדת עם ועדת החוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר