הפיצוצים בלבנון: בישראל שומרים על שתיקה, הצמרת המדינית-ביטחונית מתכנסת בקריה

הדיווחים הפוליטיים מהיממה האחרונה אודות האפשרות לפיטורי יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון והחלפתו בגדעון סער האפילו על הדיונים הקדחתניים שנערכו ביממה החולפת בנושאים ביטחוניים • על רק האפשרות להסלמה - בלשכתו של נתניהו מוסרים כי נסיעתו לעצרת האו"ם תתקיים כרגיל

תיעוד מנזק שפיצוץ זימונית גרם בדירה בלבנון

בישראל שומרים על הדממה תקשורתית-ביטחונית בכל הנוגע לאירועים המתחוללים בשעות האחרונות היום (שלישי), ולפיצוצי הזימוניות שגרמו, על פי דיווחים ליותר מ-2000 פצועים ולכשמונה הרוגים בלבנון. גם ללא התייחסויות אלה ניתן לומר כי הצמרת המדינית-ביטחונית נמצאת כעת בקריה.

הדיווחים הפוליטיים מהיממה האחרונה אודות האפשרות לפיטורי יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון והחלפתו בגדעון סער האפילו על הדיונים הקדחתניים שנערכו ביממה החולפת בקריה בנושאי ביטחון. על פי ההערכה, לצד הכאוס בצד של חיזבאללה, פני האזור להסלמה.

גלנט ונתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כמו כן, ברקע ההסלמה האפשרית, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא שבוע הבא לעצרת הכללית של האו"ם. מלשכתו נמסר כי כרגע אין שינוי בתוכניות.

מוקדם יותר היום, כלי תקשורת לבנוניים דיווחו על אירוע ביטחוני בדאחייה הדרומית בביירות והגדירו את האירוע כ"מתקפת סייבר". לפי הפרסומים הזרים, כ-2,800 אנשי חיזבאללה נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר שלהם, ביניהם שני בנים של בכיר חיזבאללה וופיק סאפא, אחד באורח קשה. כמו כן נפצע בנו של חבר הפרלמנט של חיזבאללה חסן פדלאללה. 

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, צילום: אורן בן חקון

בשעות הצהריים היום, גורם בכיר במשא ומתן התייחס לצירופו של סער מ"הימין הממלכתי" - בחזרה לשורות הליכוד, אמר כי "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט, לא בטוח שאפשר להחליף עכשיו שר ביטחון אבל יכול להיות שאין ברירה". אולם, אותו גורם בכיר ציין כי הושגו הסכמות בכלל הנושאים שנועדו במו"מ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר