עצרת האומות המאוחדות (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

האו"ם יצביע על "סיום הכיבוש"; השגריר דנון: "טרור דיפלומטי"

שגריר ישראל באו"ם יצא נגד ההחלטה שתועלה להצבעה מחר בעצרת, על ידי הפלשתינים • ההצעה כוללת לו"ז לנסיגה "מהשטחים הפלשתינים" בתוך חצי שנה, אמברגו נשק וסנקציות על אישים ישראלים • "ההחלטה הזו מתעלמת ממתקפת הטרור של חמאס ב-7.10", תקף

[object Object]

"המופע הזה הוא עלבון לקורבנות הטבח, הוא עלבון לחטופים. הוא עלבון למקום הזה", כך אמר היום (שלישי) שגריר ישראל באו"ם דני דנון במהלך דיון בעצרת האו"ם לקראת הצבעה שתתקיים במקום מחר על הצעה הכוללת לו"ז לנסיגה "מהשטחים הפלשתינים" בתוך חצי שנה, אמברגו נשק וסנקציות על אישים ישראלים.

״כל מי שתומך בקרקס הזה - הוא משתף פעולה. כל מי שיצביע בעד ההחלטה הזו - שופך דלק לאלימות נוספת", האשים דנון. בהמשך הציג תמונה של המנהרה בה הוחזקו החטופים שנרצחו עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו זכרם לברכה. 

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, צילום: GettyImages

"שישה ישראלים תמימים נרצחו בדם קר אחרי חודשים של סבל במנהרות החשוכות והצרות. הם לא יכלו לעמוד, הם הוסתרו בחדרי ילדים. דמיינו איך הייתם חשים לו היה זה הילד שלכם, בן הזוג שלכם או חבר שלכם. האם הייתם שותקים?

דנון תקף את ההחלטה שתועלה להצבעה על ידי הנציגות הפלשתינית: "ההחלטה הזו מתעלמת ממתקפת הטרור של חמאס ב-7.10, מתעלמת מצרכי הביטחון של ישראל, ומטרתה למנוע מישראל את היכולת להגן על עצמה. זו החלטה פוליטית מההתחלה ועד סופה. זהו טרור דיפלומטי!"

תיעוד המנהרה בה נרצחו ששת החטופים, צילום: דובר צה"ל

כמו כן ציין: "מאז מוניתי לשגריר בפעם הראשונה ב 2015 - העצרת הכללית פרסמה 155 החלטות גינוי לישראל. בתקופה זו אומצו רק 88 החלטות גינוי לכל מדינות העולם האחרות יחד! המדינה היהודית היחידה קיבלה פי 2 יותר גינויים מכל עריצי העולם יחד. זה לא צדק. זה ניסיון להרוס את מדינת ישראל דרך טרור דיפלומטי!". 

״חמאס יורה על ישראל טילים והרשות הפלשתינית מקדמת כאן החלטות. הרשות חברה למשטרים הקיצוניים באיזור ומאיימת לא רק על ישראל אלא על היציבות באיזור כולו", טען. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו