לאחר הדיון בקבינט: הערכה במערכת הפוליטית - גלנט לא יפוטר בימים הקרובים

גורמים שהשתתפו בדיון אמרו כי חרף המתיחות הפוליטית בין נתניהו לגלנט, התקיים דיון ענייני ומשמעותי • בתוך כך, במהלך התקבלה ההחלטה להוסיף למטרות המלחמה את הסעיף העוסק בהשבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה • הכנסת המטרה החדשה מאותתת על כוונתה של ישראל לטיפול משמעותי באיום שמציב חיזבאללה אחרי 11 חודשים של לחימה

גלנט ונתניהו (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש (שני) לדיון ארוך ומשמעותי עד לשעה 2 לפנות בוקר. גורמים שהשתתפו בדיון אמרו כי חרף המתיחות הפוליטית בין נתניהו לגלנט, התקיים דיון ענייני ומשמעותי. הורגשה בו אי הנעימות מול גלנט אך לפי הערכת הגורמים פיטורי שר הביטחון לא ייצאו לפועל בימים הקרובים.

שר הביטחון גלנט לעמוס הוכשטיין: ״הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית״ (16.09.24) // שירה קינן

בתוך כך, במהלך דיון הקבינט התקבלה ההחלטה להוסיף למטרות המלחמה את הסעיף העוסק בהשבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. הכנסת המטרה החדשה לסעיף מטרות המלחמה כעת מאותתת על כוונתה של ישראל לטיפול משמעותי באיום שמציב חיזבאללה אחרי 11 חודשים של לחימה. עד כה בחר נתניהו למקד מאמצים מדיניים וצבאיים ברצועת עזה, בעוד הצפון הוכרז כזירה משנית, בעיקר בשל הצורך בכוחות צבא רבים ותחמושת.

במסגרת הדיונים, ישנו מו"מ על סעיף שיחייב את הסכמת כל חברי הקואליציה בטרם יקודמו שינויים במערכת המשפט.

כאמור, גורמים בליכוד דיווחו אתמול על התקרבות משמעותית במגעים עם גדעון סער. בליכוד טוענים כי המכשול העיקרי להקמת ממשלה עם סער הוא החלטת נתניהו האם לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, החלטה שהוא עדיין לא קיבל באופן סופי למרות היחסים המתוחים ביניהם. על פי מקורות בליכוד, ישנה אפשרות לסבב רוטציה בין סער לישראל כ"ץ, במסגרתו כ"ץ ימונה לתפקיד שר הביטחון. מלשכת סער נמסר: "אין כל חדש". במערכת הפוליטית מעריכים כי זאב אלקין ימונה לשר הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

עוד אמרו הגורמים, כי אם נתניהו חושב שפיטורי גלנט יגרמו לחוק הגיוס לעבור חלק עם פטור גורף למגזר החרדי הוא לא מבין את הלך הרוח בליכוד של אחרי 7 באוקטובר. זה לא יקרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר