באישור רה"מ נתניהו: ישראל החזירה את גופת המחבל שביצע את הפיגוע בגשר אלנבי לירדן

גופת המחבל מאהר ג'אזי, שרצח שלושה ישראלים בגבול ירדן-ישראל בשבוע שעבר, הועברה לעמאן • לאחר הפיגוע, גורמי הביטחון הישראלים עיכבו את השבת גופתו בהנחיית הדרג המדיני • בכירי ממשל וצבא ירדניים הפעילו לחץ בעקבות הפגנות סוערות במדינה, ובישראל החליטו להחזיר את הגופה לירדנים

המחבל והאקדח ששימש לפיגוע במעבר אלנבי. צילום: דובר צה"ל

לאחר שהופעל לחץ כבד מצד בכירי ממשל וצבא ירדניים - גופת המחבל מאהר ג'אזי, שביצע את פיגוע הירי במעבר אלנבי בגבול ישראל-ירדן בשבוע שעבר, הוחזרה הלילה (בין שני לשלישי) לירדן, כך פורסם הבוקר לראשונה בכאן רשת ב.

זירת האירוע לאחר הפיגוע במחסום אלנבי // יוני ריקנר

בפיגוע נרצחו שלושה עובדי רשות שדות התעופה: אדריאן מרסלו פודסמסר, יוחנן שחורי ויורי בירנבאום. תחילה, הדרג המדיני עיכב את השבת גופת המחבל, אך הפגנות סוערות בירדן הפעילו לחץ על הממשל המקומי, שביקש מישראל את גופתו. 

משרד החוץ הירדני הודיע הבוקר כי גופתו של המחבל  הועברה לבני משפחתו לצורך קבורה. דובר משרד החוץ הירדני ד"ר סופיאן אל-קדאא מסר לסוכנות הידיעות המקומית "פטרא" כי המשרד בתיאום עם הרשויות הרלוונטיות ממשיך במאמצים כדי לשחרר את האזרחים הירדנים מסלח אל-עודאת וחוסין א-נעימאת שנעצרו במהלך הפיגוע במעבר אלנבי ב-8 בספטמבר.

כזכור, המחבל, שנהג במשאית, הגיע מהצד הירדני והסתיר נשק ארוך בתוך הרכב בין הסחורות. הוא פתח באש מטווח קצר על עובדי מסוף המטענים וחוסל על ידי כוחות הביטחון. לאחר הפיגוע, בירדן פורסמו תמונות של פלשתינים מקומיים מחלקים ממתקים. בהמשך פורסמו תמונות של חגיגות בהשתתפות המונים.

שוטרים בזירת הפיגוע במעבר אלנבי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כאמור, במערכת הביטחון מוטרדים כבר תקופה ארוכה מגבול ישראל-ירדן הארוך והפרוץ, ומציינים כי הוא מאפשר לאיראן להבריח ליהודה ושומרון אמצעי לחימה רבים המיועדים לארגוני הטרור. אותם אמצעי לחימה משמשים את המחבלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר