לקראת דיון הקבינט: השרים יאשרו את מטרת המלחמה ה"חדשה" - החזרת תושבי הצפון, גם התגובה לירי החות'י על הפרק

רה"מ יפעל להחזיר את תושבי הצפון ולטפל באיום הדרומי בעקבות לחץ פוליטי מצד השר גלנט והשרים לשעבר גנץ ואיזנקוט • עד כה בחר נתניהו למקד מאמצים מדיניים וצבאיים ברצועת עזה, בעוד הצפון הוכרז כזירה משנית • בנוסף, הקבינט צפוי לדון גם בירי מתימן על שטחה של מדינת ישראל

ישיבת קבינט המלחמה (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

הקבינט יתכנס היום (שני) בשעה 21:00 וצפוי לאשר היום (שני) סעיף חדש במטרות מלחמת חרבות ברזל, שבו גם החזרת תושבי הצפון לבתיהם וטיפול באיום הדרומי יהיו מטרה רשמית ולא רק הצהרה מזדמנת. מדובר בהחלטה שמקדם ראש הממשלה נתניהו, בעקבות לחץ בנושא מצד הציבור, אך בעיקר לחץ פוליטי מצד שר הביטחון גלנט והשרים לשעבר בקבינט המלחמה, גנץ ואיזנקוט.

יירוטים בשמי הגליל בזמן מטח על קריית שמונה, צילום: אי.אף.פי

הקריאות לפטר את שר הביטחון נשמעות זה חודשים ארוכים מצד שרים רבים בממשלה. היום נודע כי רגע לפני הדיון נתניהו שוקל לפטר את גלנט

הכנסת המטרה החדשה לסעיף מטרות המלחמה כעת מאותתת על כוונתה של ישראל לטיפול משמעותי באיום שמציב חיזבאללה אחרי 11 חודשים של לחימה. עד כה בחר נתניהו למקד מאמצים מדיניים וצבאיים ברצועת עזה, בעוד הצפון הוכרז כזירה משנית, בעיקר בשל הצורך בכוחות צבא רבים ותחמושת.

פעילות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

כעת, עם סיום החלק העצים בלחימה ברצועה, נראה שמפת האיומים דורשת טיפול מחודש וארגון של סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. הכנסת הסעיף החדש עשויה להוביל לשינוי משמעותי בגישה הישראלית כלפי האיומים מצפון ודרום, תוך הבנה כי היערכות מחודשת נדרשת לאור ההתפתחויות האחרונות.

בנוסף, הקבינט צפוי לדון גם בירי מתימן על שטחה של מדינת ישראל, ולא בפעם הראשונה. נתניהו הבטיח תגובה חריפה בתחילת השבוע, אך בינתיים איראן ממשיכה להפעיל נגדנו את טרור השלוחים, מבלי שהקבינט ונתניהו בראשו גובים ממנה איום כבד וישיר.

התיעוד שפרסמו החות'ים של הטיל ששוגר למרכז, צילום: רשתות ערביות

בישראל ממשיכים להשקיע בנושא הזה באפיק הדיפלומטי, בעידוד הסנקציות על איראן מצד מדינות המערב וארצות הברית. בעקבות התקיפה הקודמת של החות'ים על תל אביב, תקפה ישראל את נמל חודיידה. כעת ייבחנו תגובות דומות כדי לבלום את המגמה המדאיגה של המשך הירי משטחה של תימן לעבר מדינת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר