אמברגו הנשק השקט של גרמניה: קטאר כן - ישראל לא

ממשלת גרמניה דחתה בקשות רכש נשק מישראל, אך אישרה מכירות נשק כבד לקטאר, כך דווח בעיתון ה"בילד" הגרמני • ישראל ביקשה לרכוש אלפי יחידות תחמושת לטנקים, אך סורבה • גרמניה אישרה מכירת תותחים ניידים ב-100 מיליון אירו לקטאר • הוועד היהודי האמריקני בברלין: "הממשלה מוכרת נשק למדינה שמארחת את הנהגת החמאס"

טנקים של צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה. צילום: איי.פי.

ממשלת גרמניה דחתה מספר פעמים בקשות רכש ישראליות למגוון כלי נשק, כך דווח היום (ראשון) בעיתון ה"בילד" הגרמני. לעומת זאת, הממשלה הפדרלית אישרה מכירות של מערכות נשק כבדות לקטאר.

על פי הדיווח, ממשלת ישראל ביקשה כבר בשנה שעברה לרכוש תחמושת לטנקים, בנוסף לבקשות לאמצעי לחימה נוספים. מנגד, אישרה הממשלה הפדרלית בגרמניה מכירות נשק לקטאר בשווי של קצת מעל 100 מיליון אירו במחצית הראשונה של 2024.

ראש ממשלת קטאר, אל-ת'אני ונתניהו, צילום: רויטרס / לע"מ

על פי הדיווח ב"בילד", החלק המרכזי באישורים נוגע למכירת תותחים ניידים מודרניים מסוג RCH 155, שמבוססים על תותח נייד 2000 ומופעלים על ידי שני חיילים בלבד. היתרון העיקרי של מערכת זו, הוא יכולתה לירות בדיוק תוך כדי תנועה.

במסגרת העסקה עם קטאר, חצי מתוך 24 התותחים הניידים שלה יועברו לאוקראינה, והם יעברו שדרוג בגרמניה.

טנק ישראלי בעזה, צילום: אי.אף.פי

רמקו למהאוס, מנהל הוועד היהודי האמריקני בברלין, מותח ביקורת על כך שגרמניה מוכרת נשק למדינה שמארחת את הנהגת החמאס מזה שנים. לדבריו, "כדאי להזכיר גם איך האנשים האלה חגגו בקטאר את הטבח האנטישמי ב-7 באוקטובר".

למהאוס מציין כי ישראל נשארת לבד במערכה, ומוסיף: "כל אחד צריך לזכור את האירוע הזה בפעם הבאה שפוליטיקאים גרמנים מזכירים את אחריות המדינה, ומדגישים את האחריות הגרמנית המיוחדת לביטחון ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר