דיווח: ראש המודיעין הטורקי נפגש עם בכירי חמאס - "הפגינו גישה חיובית"

ראש המודיעין הטורקי נפגש באנקרה עם כמה מבכירי הלשכה המדינית של ארגון הטרור ודן עמם בצעדים הדרושים להגיע להסכם • לפי דיווחים, שלשום נערכה פגישה של בכירי חמאס עם ראש ממשלת קטאר, שנפגש גם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ

איברהים קאלין, ראש המודיעין הטורקי. צילום: רשתות ערביות

ראש המודיעין הטורקי איבראהים קאלין נפגש ביום שישי באנקרה עם כמה מבכירי הלשכה המדינית של חמאס ודן עמם בעסקת החטופים והפסקת האש בעזה ובצעדים שיש לעשות כדי להגיע להסכם, כך דווח ברשת השידור הממלכתית בטורקיה TRT.

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, צילום: אי.פי.אי

לפי דיווחים, שלשום נערכה פגישה של בכירי חמאס עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, שנפגש עם גנץ יומיים לפני כן. היום אמר גנץ שבפגישה הוא העביר מסרים לראש ממשלת קטאר מנתניהו.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים כי ארה"ב ממשיכה בשיחות עם קטאר, מצרים וישראל כדי למצוא דרך להגיע לנוסח הסכם שכולם מסכימים עליו. "ניהלנו שיחות כל השבוע כדי לראות האם ניתן להתקדם להסכם", אמר קירבי.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי, צילום: אי.פי.אי

עוד צוין בדיווח כי המקור ציין שבכירי חמאס אמרו בפגישה שהארגון הפגין גישה חיובית וקונסטרוקטיבית במהלך המו״מ, אך ישראל הציגה תנאים חדשים שסיבכו את המו״מ.

בנוסף, על פי דיווחים אמריקניים, בוושינגטון ביקשו מהטורקים להפעיל לחץ על ארגון הטרור. נציין כי חמאס רצה בכמה הזדמנויות להכניס את הטורקים למו״מ רשמית, ויהיו ערבות לקיומו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר