ראש ממשלת אלבניה להרצוג: נפתח לשכת מסחר בירושלים

נשיא המדינה הגיע לביקור במדינה בעלת הרוב המוסלמי • מדובר בפעם הראשונה שמנהיג ישראל מגיע לביקור רשמי במדינה • אדי רמה על טבח 7 באוקטובר: "התמונות של אותו יום אפל - אלו תמונות שאסור לשכוח"

במסגרת ביקורו של הנשיא הרצוג, ראש ממשלת אלבניה קרא להשבת החטופים // רועי אברהם

בפעם הראשונה בהיסטוריה, ערך מנהיג ישראלי ביקור רשמי באלבניה. נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה האלבני, אדי רמה, במפגש שהתמקד בסוגיית השבויים הישראלים, בחיזוק היחסים בין המדינות, ובקידום שיתופי פעולה כלכליים. אלבניה, למרות היותה מדינה בעלת רוב מוסלמי, מפגינה תמיכה נחושה בישראל במאבקה נגד ארגוני הטרור.

הרצוג וראש ממשלת אלבניה רמה, צילום: דוברות בית הנשיא

במהלך הביקור הכריז רמה, כי אלנביה תפתח לשכת מסחר בירושלים. ההחלטה מבטאת את העמקת היחסים באופן משמעותי, בין שתי המדינות, ומייצגת את הידידות העמוקה בין שני העמים.

בפגישה בין השניים הדגיש הרצוג את המצב הקשה של האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה, תוך שהוא מדגיש את הצורך הדחוף בפעולה בינלאומית להשבתם. הוא אמר: "עדיין, גם בשעה זו, מוחזקים החטופות והחטופים בשבי אכזרי בעזה, תוך הפרה בוטה של כל נורמה הומניטרית ואתית. על הקהילה הבינלאומית כולה לעשות כל שביכולתה כדי להשיב אותם הביתה".

בנאומו, הביע רמה תמיכה עמוקה בישראל ובמשפחות הנפגעים: "אני רוצה לשלוח מסר של אחווה לכל הוריי החטופים. ראשית, אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים ביותר לכל אלו שאיבדו את ילדיהם, את יקיריהם ברגע הנורא הזה בהיסטוריה, ומצד שני, לאחל לכל אלו שילדיהם עדיין בשבי, לחבק את ילדיהם ואת יקיריהם בהקדם האפשרי".

ביקור הרצוג באלבניה, צילום: דוברות בית הנשיא

רמה הדגיש את חשיבות זכירת האירועים הטראגיים: "אני מסכים לחלוטין עם הצורך שהעולם יבין שהזוועות שאנו עדים להן, כמו גם הקורבנות המיותרים הרבים של המלחמה הזו, בה כל כך הרבה חפים מפשע מאבדים את חייהם בגלל הצורך לעקור את השטן הזה ממעמקי האדמה, לא התחילו משום מקום, אלא החלו מזוועה שאיש בעולם של היום לא היה יכול לדמיין שנראה בתקופת חיינו. התמונות של אותו יום, היום האפל ההוא, לא רק עבור ישראל, אלא עבור העולם כולו, אלו תמונות שאסור לשכוח, וכל מי שמדבר על לצעוד קדימה חייב להתחיל מהתמונות האלה, אחרת ההיסטוריה עשויה לחזור על עצמה".

לביקור הצטרפה עידית אהל, אמו של אלון אהל הנמצא בשבי. ראש הממשלה רמה, הידוע באהבתו לאמנות, העניק לה ספר המכיל את יצירותיו, כמחווה של סולידריות. רמה אמר: "זכיתי להקדיש לאלון את אחד הספרים מאומנותי. אני מתפלל כל יום לחזרתו, ומקווה כי הוא יוכל לראות בעצמו את הספר שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר