בלשכת רה"מ הבהירו: "אין פורום ביטחוני חדש"

נתניהו היה אמור לערוך דיון אסטרטגי עם קומץ שרים וצמרת מערכת הביטחון • בלשכתו הוציאו הודעה: "מוזמנים מעת לעת שרים שונים באופן נקודתי" • הערכה: נתניהו חושש מערעור מצב הקואליציה - ומנסה לרצות את בן גביר על ידי שיתופו בחלק מאותן התייעצויות

נתניהו וגלנט (ארכיון). צילום: לשכת ראש הממשלה

בלשכת ראש הממשלה הבהירו היום (חמישי) כי לא הוקם "פורום ביטחוני מצומצם חדש". זאת, לאחר שאתמול נחשף ב"ישראל היום" כי בנימין נתניהו צפוי לערוך היום התייצות אסטרטגית בהרכב מצומצם מהרגיל. 

"בניגוד לדיווחים בתקשורת, אין שום 'פורום ביטחוני מצומצם חדש'. ראש הממשלה נתניהו מקיים תדיר דיונים ביטחוניים, שאליהם מוזמנים מעת לעת שרים שונים באופן נקודתי, בהתאם לתחום אחריותם. כך היה השבוע כשהשר יואב קיש השתתף בקבינט, ואתמול כאשר השר בן-גביר השתתף בהתייעצות".

לפי הערכה של גורמים בקואליציה אחרי שדרישתו של השר בן גביר להיות שותף בהתייעצויות מצומצמות אחרי פירוק קבינט המלחמה נדחתה על ידי נתניהו, האחרון מנסה שלא לייצר אצל השר תחושת החמצה. התגובה מלשכת נתניהו מלמדת על החשש מהתערערות הקואליציה כתוצאה מההתייעצויות השבועיות המצומצמות בהן בן גביר אינו שותף.

כזכור, מאז פרישת השרים בני גנץ וגדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) קבינט המלחמה פורק. נתניהו סירב לדרישתו של השר איתמר בן גביר להיות חלק מפורום מצומצם שיקבל החלטות בנוגע למלחמה. 

פרט לראש הממשלה היו אמורים ליטול חלק במפגש שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החוץ ישראל כ"ץ השר רון דרמר ושר המשפטים יריב לוין לוין. כל שרים הינם חברי קבינט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר