אליעזר צ'ייני מרום . צילום: אורן בן חקון

"קרקס אחד גדול": חודשיים אחרי שמינה את צ'ייני מרום, סוגיית פרויקטור הצפון מגיעה לפתחו של נתניהו

גורמים אומרים שבסביבתו של ראש הממשלה מעוניינים להחליף את אליעזר צ'ייני לפרויקטור את ראש מועצת אפרת לשעבר • שר הפנים ארבל לעומת זאת, תומך בהישארותו של האלוף במיל' בתפקיד: "לא ניתן להסכים שבשל מאבקי אגו המשימה של שיקום הצפון תאבד חודשים יקרים"

[object Object]

הפלונטר הצפוני: הפרויקטור הצפוני אלוף (במיל') אליעזר צ'ייני מרום עלה על סדרה של מוקשים רגע אחרי שמונה לתפקיד החשוב. ממחלוקות עם ראשי רשויות שאמורים להסתייע בו ועד למאבק מתמשך עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי שלא מרוצה מתפקידו. ראש הממשלה בנימין נתניהו שמינה את צ'ייני לתפקיד רק לפני חודשיים וחצי אחרי פארסת מינוי אחרת שלא צלחה - יידרש להחליט בקרוב האם הוא ימשיך בתפקיד או שיחליף אותו במועמד אחר.

בעקבות הירי של חיזבאללה - שלט שרוף של קריית שמונה, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

הטרגדיה הארוכה בצפון לצד פינוי התושבים מבתיהם היא שכבר 11 חודשים אין מי שמחזיק בתפקיד תקופה ממושכת כדי לייצר טיפול והמשכיות בצרות של הרשויות המפונות. הצצה דרומה למנהלת תקומה תחת משרד רה"מ דווקא מראה שזה אפשרי, אך הצפון נופל בין הכיסאות.

רה"מ נתניהו, צילום: איתי בית-און / לע״מ

אתמול (רביעי) זומן ללשכת ראש הממשלה כמועמד אפשרי לתפקיד הפרויקטור הצפוני עודד רביבי ראש מועצת אפרת לשעבר. גורמים המעורים בשיחה אומרים שאנשיו של נתניהו מעוניינים בו כדי להחליף את צ'ייני אך לפני כן יידרש לפטר את הפרויקטור החדש. האם הפרויקטור יקבל ניסיון נוסף? נראה שזה תלוי בעיקר במנכ"ל משרד ראש הממשלה שלח שצפוי לשוחח איתו בקרוב כך לדברי גורמים במשרד.

עודד רביבי. אנשי נתניהו מעוניינים, צילום: יוסי זליגר

גורם המעורה בנושא אמר ל"ישראל היום" "צ'ייני לא הרשים במיוחד ביכולות ניהול וגם הפריט משימות למשל למשרד הפנים בעוד במשרד ראש הממשלה רוצים לנהל את האירוע". הגורם מזכיר גם את ההערות הנמוכות במצגת שהציג צ'ייני בישיבת עבודה שהתקיימה השבוע ונחשפו בכאן 11. "הוא לא הבין את גודל האירוע ונתן תחושה של חוסר רצינות", אמר.

שר הפנים, משה ארבל, צילום: צילום: חיים גולדברג/פלאש90

השר ארבל: אסור ששיקום הצפון יאבד חודשים יקרים 

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ שרצה לתכלל בעצמו את הטיפול בצפון עוד מתחילת הדרך דווקא רואה בצ'ייני שותף והשר משה ארבל שיגר מכתב לנתניהו בדרישה להותיר אותו בתפקיד.״לא ניתן להסכים שבשל מאבקי אגו ואיבה אישית לכאורה המשימה של שיקום הצפון תאבד חודשים יקרים נוספים״. עוד כתב ארבל: "עשרות אלפי תושבי הצפון חיים הרחק מבתיהם ומקהילתם מזה קרוב לשנה ויישובים שלמים נפגעו קשות מהפגזות חיזבאללה. במציאות זו קשה להפריז בחשיבות עבודתה של המינהלת לשיקום הצפון אשר משימתה היא מהמשימות הלאומיות החשובות ביותר העומדות בפנינו. לא תהיה תקומה למדינה בלי שיקום הצפון".

גם ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות הגיב לפרסומים: "זה קרקס אחד גדול שבסופו מי שנפגע הם תושבי הצפון. הם יתומים, מופקרים ומושפלים פעם אחר פעם. הממשלה מוכיחה שוב שהצפון לא נמצא בסדרי העדיפויות שלה. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה, להידרש באופן אישי לאירוע, הידרש לסוגייה באופן מיידי ודאג שלפרוייקטור ניתנים הכלים להצליח במשימתו גם ובעיקר מצד אנשי משרד ראש הממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו