אוחנה בפרלמנט האוסטרי: "ה-7 באוקטובר הוכיח שחלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר"

בכנס נוטלים חלק נציגים מ-18 פרלמנטים ברחבי העולם, בהם גם יושבי הראש של בתי המחוקקים של קנדה ובלגיה, עמם נועד היו"ר אוחנה לאחר נאומו • בסיום הכנס חתמו כל המשתתפים על הצהרה משותפת, בה התחייבו לפעול בכל דרך למגר פעולות אנטישמיות מכל סוג, כולל ברשתות החברתיות ובהפגנות בקמפוסים • נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה, וולפגנג סובוטקה, הביע בנאומו תמיכה איתנה בישראל: "כולנו זוכרים את השואה ואת ההצהרה 'לעולם לא עוד', האמנם זה כך?"

אוחנה נואם בפרלמנט האוסטרי. צילום: Parlamentsdirektion/Johannes Zinner

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נאם הבוקר (רביעי) בכנס למאבק באנטישמיות הנערך במליאת הפרלמנט האוסטרי בוינה הבירה. בנאומו אמר היו"ר אוחנה: "לא במקרה התכנסנו ב-11 בספטמבר כדי להתמודד עם השלכות ה-7 באוקטובר, שתי זוועות שבוצעו בידי אלו שטענו כי הם פועלים בשם האסלאם כנגד העולם החופשי. אלו תאריכים שנצרבו לנצח בזיכרוננו, והם קשורים זה בזה: ה-11 בספטמבר היה מתקפה חסרת תקדים בהיקפה; ה-7 באוקטובר, מתקפה חסרת תקדים באכזריותה. טבח ה-7 באוקטובר הוכיח כי חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר".

עוד הוסיף אוחנה: "בעוד טרוריסטים מאיימים על ישראל ברקטות, אנטישמים תוקפים יהודים. בעוד טרוריסטים מנסים לדחוף את היהודים מתחת לאדמה, לקברים ולמנהרות, אנטישמים מנסים לאלץ יהודים להסתתר מתחת לרדאר. לפי נתוני האיחוד האירופי, כמעט ארבעה מתוך חמישה יהודים אירופים מסתירים את הכיפה שלראשם, מחביאים את מגן הדוד ומעלימים כל סימן ליהדותם. התכנסנו כאן כדי להכריז בקול רם וברור כי הפעם הדברים יראו אחרת. עלינו להסיר את המסכות מעל "האנטי-ציונים" המסתירים את שנאתם כמחאה פוליטית. אנטי-ציונות היא אנטישמיות". 

אוחנה בפרלמנט האוסטרי, צילום: נתן וייל, דוברות הכנסת

בכנס נוטלים חלק נציגים מ-18 פרלמנטים ברחבי העולם, בהם גם יושבי הראש של בתי המחוקקים של קנדה ובלגיה, עמם נועד היו"ר אוחנה לאחר נאומו. בסיום הכנס חתמו כל המשתתפים על הצהרה משותפת, בה התחייבו לפעול בכל דרך למגר פעולות אנטישמיות מכל סוג, כולל ברשתות החברתיות ובהפגנות בקמפוסים. בין היתר מוזכרת בהצהרה הקריאה: ״From the river to the sea״, כשוללת את קיומה של מדינת ישראל ועל כן ראויה להוקעה.

מארח הכנס, נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה, וולפגנג סובוטקה, הביע בנאומו תמיכה איתנה בישראל: "כולנו זוכרים את השואה ואת ההצהרה 'לעולם לא עוד'. האמנם זה כך? המתקפה הברוטלית הזו על אזרחים בישראל שנעשתה על ידי החמאס, אבל גם על ידי אזרחים פלשתינים, היא הפשע הגדול ביותר נגד האנושות מאז השואה. אנו עדים לעלייה באנטישמיות בכל העולם החופשי. הקהילות היהודיות לא חשות בטוחות עוד".

עוד הוסיף: "הקונפליקט הזה, שהתחיל במתקפת הטרור על ידי החמאס, משפיע לא רק על המזרח התיכון, אלא על כל יבשת אירופה. כבר לא מדברים על הפשעים שחמאס ביצע, ולא רק ב-7 באוקטובר, אלא גם יום יום נגד האוכלוסייה האזרחית, שבה הוא משתמש כמגנים אנושיים. השימוש בבתי ספר, מסגדים, ובתי חולים כמחסני נשק ומשגרים. זהו פשע מלחמה וכך צריך להתייחס לזה. היכן שומעים בדיון הציבורי את העמדה הזו? רואים שוב ושוב רק את החלק של עזה שנהרס". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר