מלווה במשפחות חטופים - גנץ נפגש עם ראש ממשלת קטאר בפריז

גורם המעורה בפרטי הפגישה מסר כי קטאר עושה מאמצים כבירים להביא לרגיעה הומניטרית ולשחרור החטופים • עוד נודע כי רה״מ קטאר יצר קשר אישי עם חלק מהמשפחות של החטופים לאורך השנה החולפת

גנץ וראש ממשלת קטאר. צילום: רויטרס, איציק בליניצקי

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגש הערב (שלישי) עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל תאני, בפריז. לגנץ התלוו מספר משפחות שחל חטופים הנמצאים בשבי חמאס בעזה ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר.

בפגישתם דנו השניים בצורך ההומניטרי הדחוף לקדם מתווה להשבת חטופים ובדרכים לקידום היציבות האזורית. אך הפגישה אינה עסקה בפרטי המשא ומתן או בניהול משא ומתן. 

 דנו בצורך ההומניטרי הדחוף לקדם מתווה להשבת חטופים, צילום: אי.אפ.פי

הפגישה ארכה כשלוש שעות, בראשיתה התקיימה הפגישה בפורום עם משפחות החטופים ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, ולאחר מכן נועדו גנץ ואל תאני ב-4 עיניים.

גורם המעורה בפרטי הפגישה מסר כי קטאר עושה מאמצים כבירים להביא לרגיעה הומניטרית ולשחרור החטופים. לבני גנץ ור"מ קטאר יש קשר אישי חברי מאז התקופה שהיה שר ביטחון.

נועד ב-4 עיניים עם רה"מ ממשלת קטאר, גנץ, צילום: יהושע יוסף

עוד נודע כי רה״מ קטאר יצר קשר אישי עם חלק מהמשפחות של החטופים לאורך השנה החולפת. בנוסף בפגישה הערב נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, הדגיש את הצורך לראות את החטופים משוחררים ודחק בגנץ וראש ממשלת קטאר להמשיך לפעול לקראת הסכם הפסקת אש להצלת חיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר