תקיפה ישראלית בלבנון. צילום: רשתות ערביות

בכיר אמריקני מזהיר ממלחמה בלבנון: "אלפים ימותו, צריך להגיע להסדר מיידי"

הפקיד הבכיר מזהיר: "מלחמה כוללת תגבה אלפי קורבנות ונזק כבד לתשתיות" • קורא להסכם מקיף שיכלול סידורי ביטחון בגבול ומנגנוני אכיפה, בניגוד להחלטה 1701 שלא יושמה • "יש למנוע חזרה למצב ערב 7 באוקטובר"

[object Object]

פקיד אמריקני בכיר מגבה את עמדת ישראל בנוגע לתנאי הסיום הנדרשים למערכה בצפון ואומר כי "אי אפשר לחזור לסטטוס קוו של 6 באוקטובר. הפסקת אש מול לבנון לא מספיקה לבדה, כי חיזבאללה יחזור לגבול".

עשן נפילות בגבול לבנון, צילום: אי.אף.פי

הבכיר האמריקני דיבר בוועידת MEAD שננעלה אמש בוושינגטון והדגיש כי כדי למנוע תרחיש של פלישה לישראל מגבול לבנון, "צריך הסכם שלא יאפשר את החזרה של חיזבאללה לגבול". הוא הוסיף כי מלבד סידורי הביטחון בגבול עצמו נדרשים מרכיבים נוספים בהסכם, על מנת שייאכף ויישום, בניגוד להחלטה 1701 של מועצת הביטחון, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה אך לדבריו, "שני הצדדים לא יישמו אותה".

הכניסה לקריית שמונה, צילום: אי.פי.אי

הבכיר האמריקני אמר כי ניתן למנוע מלחמה בהיקף מלא בין ישראל לחיזבאללה וכי אם תפרוץ מחירה יהיה כבד לשני הצדדים. "ימותו אלפים, ואולי עשרות אלפים. יהיה נזק כבד לתשתיות. בצד שלכם (ישראל) לא ישמיד בקלות את חיזבאללה וכנראה לא תשיג את רוב המטרות. מלחמה תארך הרבה זמן והרבה אנשים ימותו בשני הצדדים. תושבי הצפון הישראלים לא כל כך מהר יחזרו הביתה, ובסוף מלחמה כזו תסתיים ממילא בהסכם שקווי המתאר שלו תוארו קודם. לכן אנחנו מנסים להגיע להסכם הזה עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו