למרות ההצהרות על ניתוק קשרים - אונר״א עוד כאן והיא תוקפת את ישראל

שרים וקצינים בכירים הצהירו שוב ושוב על ניתוק קשרים עם סוכנות הסעד והחלפתה בגורמים בינלאומיים אחרים • מתברר שלא רק שהדבר לא קרה, אלא שהסוכנות משולבת באופן מלא עם חמאס • מז"כל אונר"א פרסם הודעת גינוי חריפה נגד ישראל וטען כי היא משבשת את מבצע חיסון האוכלוסיה נגד נגיף הפוליו

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה (ארכיון). צילום: רויטרס

על אף ההצהרות של ראש הממשלה, שרים וקצינים בכירים על ניתוק הקשרים עם סוכנות אונר״א והחלפתה בגורמים בינלאומיים אחרים, הלילה (בין שני לשלישי) מתברר כי לא רק שהדבר לא קורה אלא שהסוכנות שפעילותה משולבת באופן מלא עם חמאס תוקפת את ישראל.

אונר"א, צילום: רויטרס

בעקבות חדירתם של מחבלים לשיירה של האו״ם הלילה בעזה, מזכ״ל אונר״א, פליפה לזרני, פרסם הודעה בה התבטא בחריפות נגד ישראל וטען כי היא משבשת את המבצע לחיסון אוכלוסיית עזה נגד נגיף הפוליו.

"צבא ישראל עצר היום שיירה של האו"ם בדרכה לצפון עזה למשך יותר משמונה שעות, למרות תיאום מפורט מראש. בשיירה היו צוותים לאומיים שנסעו כדי להפעיל את הקמפיין לחיסון ילדים מפני פוליו בעיר עזה ובצפון הרצועה. השיירה נעצרה ביומי אקדח מיד אחרי ואדי עזה, תוך איומים לעצור את הצוות. נזק כבד נגרם על ידי דחפורים לכלי רכב משוריינים של האו"ם".

עובד אונר"א ברצועה, צילום: אי.פי.אי

‏לדברי לזרני ״כל הצוות והשיירה משוחררים כעת וחוזרים בשלום לבסיס האו"ם. ‏איננו יכולים לאשר אם מבצע החיסונים יתקיים מחר בצפון עזה. ‏התקרית המשמעותית הזו היא האחרונה בסדרת הפרות נגד צוותי האו"ם, כולל ירי לעבר שיירות ומעצרים על ידי הצבא הישראלי במחסומים למרות הודעה מוקדמת. יש לאפשר לצוות האו"ם לבצע את תפקידם בבטיחות + להיות מוגן בכל עת בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי״.

יצוין כי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מקודמים מספר חוקים לניתוק הקשרים בין ישראל לבין הסוכנות הבעייתית. ואולם, נציגי המל״ל בוועדה, המייצגים את עמדת הממשלה, מנסים לדלל באופן משמעותי את תוכן החוקים. יו״ר הוועדה, יולי אדלשטיין, העומד על סגירת אונר״א, הודיע לנציגי הממשלה כי הוא מתכוון לקיים את ההצבעה הסופית על נוסח החוק בתוך שבועיים.

מנכ"ל אונר"א פיליפ לזריאני, צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, חשודים הסתננו לשיירה הומניטרית של האו"ם שהייתה בדרכה לצפון הרצועה. כוחות מאוגדה 252 עיכבו את השיירה וחקרו אותם. בצבא הדגישו שבניגוד לדיווחים, לא מדובר בשיירה שהובילה חיסוני פוליו, אלא בשיירה שתכליתה חילופי כוח אדם של אנשי האו"ם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר