בכיר זר המעורב במגעים על שיחות החטופים טוען: אין עסקה רק בגלל הסירוב של חמאס

״בשום שלב לא היינו במצב שחמאס אמר 'כן' והיה צריך לגייס את ישראל", טוען הגורם • עוד הוא מוסיף ומדגיש כי הצעות שעולות בשיח האמריקני הקיצוני לעצור את הסיוע הביטחוני לישראל כדי להביא לעסקה - ישיגו את המטרה ההפוכה • לדבריו: "אנחנו לא במקום שאם ישראל הייתה עוזבת את פילדלפי הייתה עסקה"

האחראים להכשלת המשא ומתן - חמאס (אילוסטרציה). צילום: רויטרס

גורם לא ישראלי בכיר המעורב במגעים על שיחות החטופים אומר היום (שני) כי אין עסקה לשחרור החטופים רק בגלל הסירוב של חמאס.

מפגינים הדליקו מדורה על דרך בגין במחאה להחזרת החטופים (07.09.24)

לטענתו, ״בשום שלב לא היינו במצב שחמאס אמר 'כן' והיה צריך לגייס את ישראל. אנחנו לא במקום שאם ישראל הייתה עוזבת את פילדלפי הייתה עסקה. כמי שעסק בזה הרבה מאוד בשבועיים האחרונים והיה על הקו בין קהיר לדוחא, אתה רואה כמה זה מתסכל אותי. לכן הפוקוס צריך להיות מול חמאס".

הבכיר המשיך והדגיש: "הם רק צריכים לשחרר את החטופים. אם הם יסכימו לשחרר חטופים על פי המתווה - יהיה הסכם״. הוא דיבר בוועידת MEAD שנערכה אתמול והמשיכה גם היום בוושינגטון.

איתור מנהרות מתחת לציר פילדלפי, אוגוסט 2024, צילום: אורן כהן

הגורם הזר הוסיף כי ״ישראל נענתה לתנאים שחמאס רצה. זה לא שישראל ישבה על הידיים מול הדרישות חמאס. לכן אני מתנגד להצגת הדברים של סנטור ואן הולן (שהטיל על ישראל את האחריות לכישלון השיחות)״.

דוחא קטאר, צילום: יוסי זליגר/EPA/AFP/ GettyImages/גדעון מרקוביץ/עמוס בן גרשום לע"מ

עוד הוא הדגיש כי הצעות שעולות בשיח האמריקני הקיצוני לעצור את הסיוע הביטחוני של ארה״ב לישראל כדי להביא לעסקה ישיגו את המטרה ההפוכה: ״היה זמן שאולי ישראל יכלה לעשות מעט יותר, אבל כרגע הלחץ הוא על חמאס וצריך להיות עליו. אני מבין את הטענה שאם ארה״ב תיקח את הנשק מישראל תהיה עסקה, אבל זה לא יקרה לעולם, אם ארה״ב תעשה זאת לעולם לא תהיה עסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר