עוד יש סיכוי לנורמליזציה? המסר של שגרירת סעודיה בארה"ב לישראל

רימה בינת בנדר אל סעוד, השתתפה באופן בוועידת MEAD הראשונה, הנערכת בוושינגטון • מדובר בוועידה בה משתתפים בכירים ישראלים רבים - ובראשה עומדים שגרירי ארה"ב לישראל לשעבר • בכיר ישראלי: "חלון הזדמנויות להסכם לאחר הבחירות בארה"ב"

יורש העצר הסעודי, בן סלמאן. צילום: רויטרס

לא מוותרים על נורמליזציה? שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בינת בנדר אל סעוד, השתתפה הלילה (שני, שעון ישראל) בוועידת MEAD הראשונה, הנערכת בוושינגטון. בקהל ישבו ישראלים רבים, בכללם נושאי תפקידים רשמיים, וכן אמריקנים בכירים, כאשר אל סעוד מודעת לנוכחותם.

השגרירה הסעודית, השתתפה בפאנל יחד עם שגרירי מרוקו ובחריין בוושינגטון. אל סעוד אף האזינה לדברים שנשא ח"כ בני גנץ, שהתייחס לנושא הנורמליזציה בדבריו: ״אני מקווה שנוכל לפתח את השותפות האזורית, בין היתר בזכות ועידה כמו MEAD. אני מקווה שנוכל להרחיב את השותפות גם עם סעודיה, שהיא מדינה ערבית חשובה, וכך נוכל להנות יחד מביטחון, מכלכלה, ממדע ומדברים נוספים״

בתוך כך גורם ישראלי העריך בימים האחרונים, כי לאחר הבחירות בארה"ב בעוד כחודשיים, עשוי להיפתח מחדש חלון הזדמנויות להסכם משולש בין ארה"ב, סעודיה וישראל.

הוועידה, שבראשה עומדים שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר טום ניידס ודייוויד פרידמן, מהווה במה לדיאלוג בין המזרח התיכון לארה"ב. היא מיועדת לשיח בין מנהיגים מארצות הברית ומהזרח התיכון, כולל מדינות ערב מתונות וישראל. מטרת הועידה היא לקיים דיונים מעמיקים בנושאי יחסי ארצות הברית-המזרח התיכון והשפעתם על הדינמיקה האזורית המתפתחת.

לפני שבוע, השגרירה פגשה בסעודיה את מוחמד בן סלמן, המנהיג הסעודי שממשיך להיות מאוד אופטימי לגבי הסכם משולש בין ארצו לבין ארה״ב וישראל. בן סלמן אמר למשלחת של סנטורים אמריקנים כי הסכם כזה אינו שאלה של ״אם״ אלא של ״מתי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר