סגן הרמטכ"ל לשרים: זמן היערכות למלחמה בצפון יעניק לנו יתרון, אבל ערוכים לפעול לפי הנחיית הדרג המדיני

האלוף ברעם: "נסראללה לא מתכוון להפסיק את האש עד שתיגמר המלחמה בעזה" • ראש הממשלה דרש תגובה חריפה יותר לנושא מנהרות חיזבאללה ככל שיימצאו כאלה

נתניהו וברעם. צילום: חיים גולדברג פלאש 90/אורן בן חקון

הרחבת המערכה בצפון או לא? הסוגיה הנפיצה עלתה הבוקר (ראשון) במהלך הסקירה הצבאית שהעביר סגן הרמטכ"ל אמיר ברעם לשרי הממשלה, וראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב באופן שסתר את הצגת חלק מהדברים על ידי צה"ל.

כטב"מ טס מעל בינת ג'בייל וכרז: "זה הודות לחיזבאללה וחסן נסראללה" // רשתות ערביות

ברעם אמר בין היתר אמר לשרים: "נסראללה לא מתכוון להפסיק את האש עד שתיגמר המלחמה בעזה".

שרים בממשלה פירשו את דבריו של ברעם כאילו התוכנית הצבאית נסמכת על הקשר שעושה נסראללה בין המלחמה בעזה להמשך הירי בצפון, וזאת בניגוד לטענות גורמי ביטחון לפיהן סיום המלחמה בעזה תאפשר הסטת כוחות צפונה.

"נסראללה חושש ממלחמה רחבה"

"זה ההפך מכל מה שאמרו לנו שצריך לעשות: לחתום על עסקה ולצאת מעזה כדי שאפשר יהיה לעשות מלחמה בצפון", אמר שר שהשתתף בדיון והבהיר כי ללא לגיטימציה למערכה בצפון זו לא תוכל להתקיים ותושבי הצפון יהיו בסכנה.

ברעם הוסיף: "אני מקווה שמלחמה תהיה בצפון כשנהיה יותר מוכנים. נסראללה יחשוב פעמיים ויותר מפעמיים אם הוא יתחיל עוד פעם כי אנחנו פוגעים לו במפקדים ובתשתיות ואין לו כיס עמוק".

צה"ל במוכנות גבוהה יותר מתמיד. הירי מלבנון לצפון (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

עוד אמר ברעם לשרים: "נסראללה גם חושש ממלחמה רחבה אבל גם לא עוצר את המלחמה כפי שהיא כרגע ואם הדרג המדיני יורה לצה״ל, צה״ל ידע לאסור עליו מלחמה או לאכוף עליו מלחמה מלאה ולהביא להכרעתו".

הזרוע המסוכנת ביותר של איראן - חיזבאללה

פעם אחר פעם הבהיר ברעם כי צה"ל יפעל לפי הנחיית הדרג המדיני וכי כרגע ההנחיה היא למקד מאמצים בעזה כזירה ראשית. לשאלת השר וסרלאוף על מנהרות חוצות בגבול הצפון השיב ברעם: "אין כרגע תת"ק (תת-קרקע; ש.א.כ) חוצה גבול מלבנון".

לשר יואב קיש אמר ברעם: "אני מקווה שמלחמה תגיע לאחר תקופה של היערכות מצדנו". סגן רמטכ״ל הבהיר באשר למועד המלחמה בצפון כי "צבירת יכולות ומוכנות גבוהה יותר באנשים ואמל"ח בעוד תקופה מסוימת תביא את צה״ל לנקודת מוכנות אף גבוהה יותר".

לא מרוצה מהצגת הדברים. נתניהו, צילום: לע"מ

ראש הממשלה נראה לא מרוצה מהצגת הדברים על ידי ברעם ואמר לאחר מכן כי "הזרוע המסוכנת ביותר של איראן זה חיזבאללה ואנחנו לא יכולים להשלים עם קיומה. צריך להשמיד את זה וזה לא משנה אם המנהרות חוצות גדר או מגיעות קרוב לגדר. חייבים להשמיד את זה ואני משוכנע שאנחנו מסוגלים לטפל בזה ואני מצפה מצה"ל להתארגן לקראת זה".

עם זאת, נתניהו החמיא לצה"ל ולשב"כ על "העבודה הטובה" במרחב הצפוני והודה להם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר