טראמפ בפני ארגון היהודים הרפובליקנים: "ביידן והאריס לא תומכים בישראל - אם תצביעו דמוקרטים, אתם יכולים לשכוח מישראל"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר במהלך הוועידה: "7 באוקטובר לא היה קורה אם הייתי הנשיא" • על האנטישמיות בקמפוסים: "אם האוניברסיטאות ימשיכו לתמוך בחמאס במהלך כהונתי - הן יאבדו את הקצבאות שלהן" • על האנטישמיות העולה בארה"ב: "זה בלתי מקובל, אין לשנאת יהודים מקום בחברה מודרנית"

טראמפ לקהל היהודי: "אם תצביעו להאריס - אתם יכולים לשכוח מישראל" . צילום: אי.פי

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נאם הערב (שעון ישראל, חמישי) בפני הוועד היהודי הרפובליקני (RJC) באירוע השנתי של הוועד המתקיים בלאס וגאס, נבאדה. הנאום מועבר בשידור חי ובמהלכו צפוי טראמפ לפנות ישירות לקהילה היהודית האמריקנית.

דונלד טראמפ, צילום: אי.פי.אי

מנכ"ל הוועד היהודי הרפובליקני, מאט ברוקס, אמר כי ״עם התקרבותנו ליום השנה הראשון למתקפות הטרור המחרידות של חמאס ב-7 באוקטובר בישראל, וימים ספורים לאחר הרצח האכזרי של 6 חטופים חפים מפשע שהוחזקו בשבי בעזה, הנשיא דונלד טראמפ ידבר לא רק אל מנהיגי הקואליציה היהודית הרפובליקנית שהתכנסו בלאס וגאס השבוע, אלא אל כל הקהילה היהודית האמריקנית.

"מי ייתן וחמאס לעולם לא ידעו עוד מנוחה"

"זהו רגע קריטי עבור הקהילה היהודית ועבור ישראל, והניגוד במדיניות בין דונלד טראמפ לקמלה האריס לא יכול להיות ברור יותר בבחירות אלה״, הוסיף ברוקס.

טראמפ עלה לדבר מול הוועידה לאחר תשואות סוערות מהקהל. "צפיתי בהוריו של הרש גולברג-פולין וחמשת החטופים האחרים שנרצחו על ידי חמאס", אמר טראמפ. "כואב לי אפילו להגיד את זה בקול רם. הרש נרצח בברבריות בכדור לראשו. ובאשר לברברים הרשעים שאחראים לרצח הזה, מי ייתן ולעולם לא ידעו עוד מנוחה".

האריס וביידן, צילום: רויטרס

"ביידן והאריס מנסים להפיל את האשמה על ממשלת ישראל", האשים טראמפ והמשיך: "האשמה היא אך ורק על חמאס. רק רשע לא אנושי רוצח ילדים, נשים וגברים תמימים ורק פוליטיקאים רשעים לא פחות יכולים להאשים את ישראל. רק נשיא רקוב יכולים להאשים את ישראל. הם מעליבים את האומה שלכם, ואת האומה שלי".

"לו הייתי נשיא, 7 באוקטובר לא היה קורה, אפגניסטן לא הייתה קורית והפלישה הרוסית לאוקראינה לא הייתה קורית. לחברה קמלה האריס נגיד - את מפוטרת. כשעזבתי את הבית הלבן, העולם היה בטוח, ישראל הייתה בטוחה. תחת הנהגתי, הח'ליפות של דאעש הייתה גמורה. איראן הייתה שבורה, מבוהלת והם רצו להגיע איתנו להסכמה".

טראמפ הוסיף: "האנטישמיות הנוראית בלתי מקובלת. בתקופתי, הפסקתי את המימון לרשות הפלשתינית ולחמאס. הכרתי בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל - מה שכל הנשיאים האמריקנים אמרו שיעשו ומעולם לא עשו. בניתי את השגרירות, הכרתי בגולן ב-15 דקות, דבר עליו התדיינו במשך 52 שנים. לו הייתי עדיין הנשיא, כל מדינה במזרח התיכון הייתה מצטרפת להסכמי אברהם המבורכים. לא הרשינו לרדיקלים אסלאמיסטיים להיכנס לאמריקה. אבל תראו מה ביידן והחברה האריס עשו".

טראמפ לקהל היהודי: "אם תצביעו להאריס - אתם יכולים לשכוח מישראל", צילום: אי.פי

"הם משלמים לחמאס, תראו מה קורה בקמפוסים ברחבי המדינה. תראו מה האריס עשתה. הם הורידו כל כך הרבה קבוצות טרור מהרשימה. קבוצות טרור שאומרות בגאווה 'מוות לאמריקה, מוות לישראל'. בשלוש וחצי שנים, שלוש וחצי מיליארד דולר הועברו לאיראן. עכשיו המשטר הרשע של איראן מרגיש שהוא כל יכול. קמלה האריס היא כוח שרוצה להשמיד את המזרח התיכון, את המערב ואת ישראל".

"כשאהיה נשיא - נשליט סדר במזרח התיכון"

"כאשר אחזור לכיסא הנשיאות, אתמוך בישראל ובמלחמה הצודקת שלהם בטרור. אנחנו ננצח במהירות, נשליט שלום במזרח התיכון ונשתמש במשפט הידוע של כל כך הרבה מנהיגים במהלך ההיסטוריה: שלום דרך כוח".

"אבל אם קמלה האריס תנצח, היא תדאג שכוחות יגרשו את היהודים מהמזרח התיכון. בארבע שנים עשיתי למען ישראל יותר ממה שעשו כל שאר הנשיאים במהלך ההיסטוריה. מי האנשים האלה שמצביעים לדמוקרטים, כשהם שונאים את היהודים? קמלה האריס תמשיך להצית את העולם ולתמוך בכניסה של טרוריסטים לתוך ארצות הברית. אם היא תהיה הנשיאה שלנו, היא תהרוס את ישראל. לא תהיה יותר ישראל, אם האריס תהיה הנשיאה הבאה של ארצות הברית".

טראמפ בוועידה מול הקהילה היהודית, צילום: אי.אף.פי

דבריו של טראמפ התקבלו בתשואות רבות. "אם אתם שונאים את אמריקה, אם אתם רוצים להשמיד את ישראל - אנחנו לא רוצים אתכם במדינה שלנו. אני מבטיח שנגרש טרוריסטים מרצועת עזה, נתפוס את כל ראשי חמאס ואדאג שכל ראשי הקמפוסים בארה"ב ידעו שלא נסבול אנטישמיות. הם לא יקבלו כסף ממשלתי אם הם ימשיכו עם האנטישמיות שלהם".

"במפלגה הרפובליקנית אנחנו יודעים שלאנטישמיות אין מקום בחברה מודרנית. יהודים, ואנשים שאוהבים את ישראל, חייבים להצביע לרפובליקנים ולטראמפ. אחרת המדינה הזאת תושמד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר