לאחר נאומו לתקשורת הזרה: בעולם הערבי מפקפקים בנתניהו

אנליסטים ערביים הביעו ספק בכך שראש הממשלה ייסוג מדרישתו להישאר בציר פילדלפי לאחר השלב הראשון לעסקה • "בתוך לילה העמדה הישראלית השתנתה, זה מוזר"

בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת הזרה בנושא ציר פילדלפי. צילום: לע"מ

אנליסטים ערביים ששוחחו עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" הביעו ספק בכך שנתניהו ייסוג מדרישתו להישאר בציר פילדלפי לאחר השלב הראשון לעסקה. הגנרל המצרי לשעבר, סמיר רג'ב, פקפק באפשרות שנתניהו ייסוג מדרישתו והתייחס לדיווחים הזרים: "בתוך לילה העמדה הישראלית השתנתה מהתעקשות על לא לסגת מהציר הזה לדיבור על האפשרות לסגת בשלב השני של הצעת ביידן. זה דבר מוזר".

רג'ב, שמכהן כיום בראש קרן למחקרים אסטרטגיים, הוסיף: "כמובן שנתניהו מתמרן, אלא שחמאס יבקש ערבויות מהמעצמות להבטיח את מחויבתו להסכם. אחרת אין פתרון או שביתת נשק. כי נתניהו רוצה לקחת את קלף החטופים ואז לחזור למלחמה".

כוחות צה"ל בפעילות בציר פילדלפי, צילום: דובר צה"ל

בה בעת, החוקר המצרי ד"ר פואד אנוואר העריך כי "הימים הקרובים יקבעו את האמינות של הנסיגה הזאת או לא ואם מדובר בתרגיל חדש. נתניהו ידוע בסחבת שלו והצהרותיו האחרונות מעידות על כך שהוא רוצה להכשיל את המשא ומתן".

על רקע זה, בחמאס הצהירו אמש (רביעי) כי הם "יברכו על כל הסכם רציני ואמיתי, שיבטיח את הפסקת התוקפנות, את הנסיגה המלאה של ישראל מרצועת עזה, את החזרה לצפון הרצועה ואת הליך השיקום שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר