מנהלת ביה"ח שניידר בדיון באו"ם: "לילדים שחזרו מהשבי אין עדיין חיים נורמליים"; דנון הקריא עדויות של חטופות

מועצת הביטחון של האו"ם דנה במצב החטופים בעזה • בדיון השתתפה מנהלת המרכז הרפואי שניידר, ד״ר אפרת ברון הר-לב, שקלטה את ראשוני הילדים ששוחררו בעסקאות החטופים • השגריר דני דנון צפוי תיאר בהמשך את הזוועות שעוללו מחבלי הנוחבה וכן ציטט עדויות של חטופים ששוחררו

מועצת הביטחון של האו"ם. צילום: רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (רביעי) לדיון בנושא החטופים שמוחזקים בעזה 334 ימים. שגריר ישראל לאו"ם דני דנון תיאר את הזוועות שעוללו מחבלי הנוחבה ב-7 באוקטובר וכן ציטט עדויות של חטופים ששוחררו.

"זו הפעם הראשונה שבה מועצת הביטחון מתכנסת לדיון רשמי בנושא ובכוונתי לחשוף את זוועות החמאס ואת ההתעללות שעוברים החטופים שלנו בשבי", צייץ שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. 

השגריר דנון ושגרירת ארה״ב בפתיחת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: ללא קרדיט

ד"ר אפרת ברון הר-לב מנהלת המרכז הרפואי שניידר שקלט את ראשוני הילדים ששוחררו בעסקאות החטופים, שהוזמנה לדיון מטעם משלחת ישראל לאו"ם תדרכה את המועצה על הנזק שנגרם לילדים החטופים: "ילדה אחת בת 14 שהוחזקה לבדה רוב הזמן בעזה סיפרה שהמחבלים ששמרו עליה אמרו לה שאין יותר ישראל ושאף אחד לא דואג לה יותר ושאף אחד לא אוהב אותה יותר." ד"ר ברון הר לב סיפרה על שרון קוניו שנחטפה לעזה עם בעלה דוד ועם בתם בת ה-3 "כשהם חזרו, רזים ולקח להם יומיים לצאת מהחדר. תשעה חודשים לאחר שחזרו – הם עדיין לא חזרו לחיים נורמליים".

דנון הקריא עדויות של חטופות: "אמרו לי שאהיה שפחה בעזה"

 השגריר דני דנון הקריא בדיון את עדויותיהם המזעזעות של הייסורים המתמשכים מהחטופים שחזרו מהשבי. בתוך כך הוקראה עדותה של עמית סוסנה על ההתעללות המינית שעברה בשבי חמאס: "היא הוחזקה בחדר ילדים קשורה לרצפה ונתונה לחסדיו של השומר שלה שהיה נכנס לחדר, מרים את חולצתה ונוגע בה עד שיום אחד כפה עצמו עליו תוך שהוא מצמיד לה אקדח לראש". 

 דנון הקריא בפני המועצה את עדותה של מיה רגב לפיה "כל אישה שהוחזקה בשבי חמאס עברה התעללות מינית. כל אחת ואחת מהן. לא משנה כמה ננסה להסתיר זאת". 

דני דנון עם תמונתה של כרמל גת באו"ם, צילום: UNTV

 דנון הדגיש כי עמית הוחזקה בשבי חמאס 55 ימים וכי מיה רגב הוחזקה בידי חמאס במשך 50 יום אולם ישנן נשים שעוברות את הייסורים הללו כבר כמעט שנה. השגריר דנון תקף: נשים אלו נשכחו על ידי הקהילה הבינלאומית. אגם גולדשטיין אלמוג, שהיא רק בת 17, שנלקחה למנהרה לאחר שאביה ואחותה נרצחו לנגד עיניה. במנהרה אגם פגשה נשים חטופות אחרות שסיפרו כיצד עברו התעללות על ידי גברים חמושים בזמן שהן היו במקלחת. השומר של אגם אמר לה שהיא תבלה את שארית חיה כשפחה בעזה."

הנאום המלא של השגריר דני דנון הערב במועצת הביטחון של האו"ם

"קוראת להפסקת אש ולכינון פתרון מדיני"

תת מזכ"ל האו"ם, רוזמרי דה קרלו, אמרה בדיון: "כמעט שנה עברה מאז מתקפת חמאס והקבוצות הפלסטיניות החמושות ב-7 באוקטובר, שהייתה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ישראל. במהלך ההתקפה נהרגו מעל 1,250 ישראלים וזרים, וכ-250 נלקחו כבחטופים לעזה. לאחרונה פורסם כי ששת החטופים, אשר גופותיהם הוחזרו על ידי צה"ל, נורו מספר פעמים מטווח קרוב על ידי חמאס. לפחות 101 חטופים עדיין מוחזקים בעזה בתנאים קשים, והם חשופים לאלימות, כולל אלימות מינית".

ת"ת מזכ"ל- רוזמרי דה קרלו קוראת להפסקת הלחימה בעזה, צילום: רויטרס

"הקהילה הבינלאומית, כולל הצלב האדום, מתבקשת להתערב ולהבטיח טיפול אנושי בחטופים ולספק ביקורים. יש צורך דחוף בהפסקת אש, שחרור החטופים הנותרים, ועברת סיוע לעזה. מאמצי קטר, מצרים וארה"ב לנסות לגשר על הפערים נמשכים, אך יש צורך בעשייה רבה יותר כדי להגיע להסכם".

"בינתיים, המבצעים הצבאיים הישראליים בעזה נמשכים, עם עלייה טרגית בכמות ההרוגים. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, נהרגו כ-40,000 פלסטינים, רובם נשים וילדים. ישנם דיווחים על עקירות המוניות, חוסר בגישה לשירותי בריאות, מים ותברואה, ותקיפות חמאס לעבר אזרחים בישראל".

"בתחום הגדה המערבית ומזרח ירושלים, המצב גם כן מתוח. פעולות צבאיות של ישראל, אלימות מתנחלים ואלימות פלסטינית גרמו ליותר מ-600 הרוגים פלסטינים ו-15 ישראלים מאז ה-7 באוקטובר. יש להפסיק את ההסלמה ולכבד את הסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים".

"השלום יושג אם ישראל תקבל מדינה פלסטינית בגבולות 67' עם ירושלים כבירת שתי המדינות".

"ישראל מבצעת פשעי מלחמה באופן כמעט יומי"

יוליה נובק, מנכ"ל "בצלם" אמרה: "שישה חטופים ישראלים הוצאו להורג ע"י חמאס עם התקרבות הכוחות הישראלים. הם התווספו לעשרות אלפי ההרוגים באדמה זו שלא היו צריכים למות בשנה האחרונה. בשבוע האחרון היו הפגנות של מאות אלפי ישראלים, שכעסו והרגישו נבגדים ע"י הממשלה שלהם. הבינו שהממשלה לא רוצה להחזיר את החטופים, אלא להמשיך את הלחימה.

דיום במועצת הביטחון של האו"ם על מצב החטופים בעזה, צילום: רויטרס

מאז שהוקמה ישראל- מטרתה לקדם עליונות יהודית. במתקפה הקרימינלית של חמאס ב-7 באוקטובר , כ-1200 ישראלים נהרגו ו-250 נלקחו בשבי- מאז כל הישראלים חיים בפחד. מאז ממשלת ישראל החלה מלחמה על כל הפלס' ומקיימת פשעי מלחמה באופן כמעט יומי. זה גורם להרג, רעב, הרס באופן חסר תקדים- מעבר לנקמה, ישראל משתמשת בכך למען האידיאולוגיה שלה. דיברה על הרג הפלס', מבצע צבאי בגדה".

"ההתנהלות של חמאס מטילה ספק בנוגע לרצינות המו"מ"

לינדה תומאס גרינפילד, שגרירת ארה"ב בדיון דיבר על הרש גולדברג פולין, שנרצח בשבי: "תחביבו היה גאוגרפיה, היה יכול להיות דיפלומט ולגשר על פערים. ב-7.10 חמאס רצחו את חברו, פוצצו את ידו וחטפו אותו לעזה. הוריו של רש, רייצ'ל וג'ון, עשו כל שביכולתם כדי לשמור על זכויותיו ולוודא שהעולם יכיר אותו כאדם, ולא רק כקורבן. אך בסוף השבוע האחרון קיבלו חדשות איומות - רש וחמישה חטופים נוספים נרצחו בידי חמאס. הורים של רש הבהירו כי בתחרות הכאב אין מנצחים.

לינדה תומאס גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם בדיון מועצת הביטחון, צילום: רויטרס

לאחר מכן סיפרה על המאמצים של ארה"ב לעצור את המלחמה: "ארה"ב פועלת להחזיר את החטופים האמריקאים והחטופים האחרים לבתיהם. ששת החטופים שנרצחו הוצאו להורג בזמן שדיברו על מו"מ לעסקת הפסקת אש. ההתנהלות של חמאס מטילה ספק בנוגע לרצינות המו"מ ומבהירה שוב את האידיאולוגיה של חמאס - טבח של 1200 אנשים ושימוש באלימות מינית כנשק מלחמה. הרצח האחרון חידד את האמת שמדובר בארגון טרור".

"ארה"ב, מצרים וקטאר פועלות להביא לעסקה שתאפשר שחרור חטופים ותשפר את הסיוע ההומניטרי בעזה. דיפלומטיה היא הדרך להשגת הפסקת האלימות, כפי שנעשה עם שחרור של מעל 100 חטופים בנובמבר. העם הישראלי צריך להבין שהעסקה שעל השולחן מבטיחה את ביטחונה של ישראל".

"במקביל, ישראל פועלת עם UNICEF ו-WHO לקמפיין חיסונים. ארה"ב מברכת על ההתקדמות, אך מדגישה את הצורך בפעולה בטוחה לצוותים הומניטריים. אנו מודאגים מהפעולות הצבאיות הישראליות בגדה ומבקרים את הרטוריקה נגד פלסטינים. הרשויות הישראליות חייבות להגן על קהילות פלסטיניות בגדה, ולפעול נגד אלימות".

"ההרג הברוטלי של החטופים בידי חמאס מזכיר שמדובר בקבוצת טרור, אך יש להפעיל לחץ על המנהיגות ברמאללה ובמדינות האזור לגנות את חמאס ולקדם את העסקה שעל השולחן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר