יולי אדלשטיין בתגובה לצעד הבריטי להשעות רשיונות ייצוא נשק: על ישראל לפתח יכולת פיתוח ויצור עצמית טובה

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קורא לפתח יכולות ישראליות עצמאיות לייצור נשק • "בריטניה היא מידידותיה הגדולות והחשובות שלנו, עם זאת, החלטתה בנוגע לרישיונות יצוא הנשק לישראל היא שגויה ומעבירה מסר מעוות בו מי שנלחם בטרור - נענש", אמר

ח"כ יולי אדלשטיין בדיון בוועדת חוץ וביטחון (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יולי אדלשטיין, קורא לפתח יכולות ישראליות עצמאיות לייצור נשק, וזאת על רקע הודעת בריטניה מאמש (שני) כי תגביל מכירה של תחמושת לישראל.

בתגובה ראשונה לצעד הבריטי אומר אדלשטייין כי "בריטניה היא מידידותיה הגדולות והחשובות של ישראל. עם זאת, החלטתה בנוגע לרישיונות יצוא הנשק לישראל היא שגויה ומעבירה מסר מעוות בו מי שנלחם בטרור - נענש, בעוד הטרור עצמו מקבל פרס. אני קורא לממשלה הבריטית לשקול בשנית את החלטה ולתקנה באופן מיידי".

אדלשטיין (במרכז) בוועדת החוץ והביטחון (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בצד הפניה לבריטים, אדלשטיין מוסיף כי "כל זאת אינו גורע מהחובה של מדינת ישראל לפתח יכולת פיתוח ויצור עצמית טובה ומקיפה יותר של אמצעי לחימה. הצלחתן של חברות כמו התעשייה האווירית, אלביט, רפאל ודומותיהן - מהווה הוכחה לא רק ליצירתיות והקדמה אותה ישראל יכולה לייצר, אלא מוכיחה גם כדאיות כלכלית מובהקת".

אדלשטיין אמר את הדברים משום שעל אף הצהרות של ראש הממשלה בנושא, עדיין לא ננקטו צעדים משמעותיים להגיע למצב של עצמאות בייצור אמצעי לחימה בישראל.

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי, צילום: רויטרס

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע אמש כי בריטניה תשעה לאלתר 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל מתוך 350, זאת בשל חשש להפרת החוק הבינלאומי בעזה. "זה לא איסור גורף על ייצוא נשק ולא אמברגו נשק", אמר והוסיף כי ההחלטה לא התקבלה בקלות דעת. "הרשו לי להשאיר את הבית הזה ללא ספק", אמר לחברי הבית התחתון של הפרלמנט. "בריטניה ממשיכה לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר