סבין תעסה, ששכלה את בנה ובעלה בטבח ה-7 באוקטובר, הופיעה בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם

במהלך הטבח בנתיב העשרה, מחבלים זרקו רימון לעבר המיגונית שאליה רץ גיל תעסה ז"ל, כאשר הוא מגן בגופו על שני ילדיו • האב נהרג כתוצאה מכך, אך הציל את שני הילדים • אור תעסה ז"ל נרצח על ידי מחבלי חמאס בזיקים, כשהלך לגלוש בים •"אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת", קראה בפני חברי הוועידה

סבין תעסה. צילום: MARCO LONGARI / AFP

סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה ששכלה את בעלה גיל ובנה אור ז"ל בטבח ה-7 באוקטובר, הופיעה היום (שלישי) בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה. 

"אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת". במילים האלה פנתה סבין תעסה את דבריה בעדות מיוחדת בשפה הצרפתית.

תעסה סיפרה על החיים תחת מטחי הירי והטילים של חמאס למעלה משני עשורים, ועל הזוועות שהיא ומשפחתה עברו ב-7 באוקטובר. "תראו מה קרה בשבעה באוקטובר בישראל, תראו את שני הבנים הקטנים שלי, שראו את אבא שלהם מתפוצץ לנגד עיניהם בזמן שניסה להציל אותם. הם באו אלי בשבע בבוקר. תצפו בסרט הזוועות, ואחרי זה תבינו מה אני אומרת. זה קשה לצפיה, אבל אלו החיים, החיים בישראל, בעזה ובישראל".

תעסה פירטה את מה שהיא ומשפחתה עברו ואמרה, "בני אור היה בן 17, הוא נרצח ב-7 באוקטובר בחוף זיקים, נורה על ידי מאות מחבלים חמאסניקים שיצאו מהחוף עם שמונה סירות, בשחייה ללא רחמים, כשהם מצוידים במצלמות ראש, ותיעדו הכל בזמן אמת, הם צילמו את הרצח של הבן שלי, בני הקטן בן 17. האם זה נורמאלי? ילד בן 17 שחוטף שישה כדורים בראש? שישה כדורים!".

תעסה, המחזיקה גם באזרחות צרפתית, אמרה כי היא אוהבת את צרפת ואוהבת את ישראל, וכי תשוב לנתיב העשרה כדי להביא עתיד ותקווה לילדים שלה ולילדים של ישראל. היא הציעה לחברי הוועדה, בהם נציגים מכל העולם, לצפות בתמונות הנוראיות מביתה כפי שצולמו במצלמות הביתיות באותו יום. "אתם חייבים לקחת אחריות בשביל להבין את הבעיה שיש לנו בישראל. חובה לקחת אחריות על העדויות של הזוועות שבוצעו בשבעה באוקטובר בידי חמאס. את חמאס יש להשמיד", הוסיפה.

מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד, אמר לוועדת האו"ם כי "כגוף זכויות האדם של האו"ם, האמון על ההגנה על זכויות הילד, ועדה זו חייבת לגנות באופן ברור את ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה על הזוועות שבוצעו כנגד תינוקות וילדים ישראלים, ולתמוך במאמצים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל לשחרור כל החטופים, כולל משפחת ביבס".

שגריר ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה דניאל מרון: "בעודנו יושבים כאן, 101 חטופים נמצאים במנהרות החמאס בעזה, כולל שני ילדים, כפיר ואריאל ביבס והוריהם. לא מתקבל על הדעת שילדים נלקחו כבני ערובה. פשעי החמאס בכלל, ונגד ילדים בפרט הם התגלמות הרוע, הם עומדים בניגוד מוחלט לכל עיקרון בסיסי של אנושיות ולמשפט הבינלאומי" . השגריר קרא לקהילה הבינ"ל לנקוט עמדה נחושה נגד הטרור, "דבר שיבטיח עתיד טוב יותר עבור ילדינו".

גיל תעסה ז"ל, צילום: דוברות כבאות והצלה

במהלך הטבח בנתיב העשרה,מחבלים זרקו רימון לעבר המיגונית שאליה רץ גיל תעסה ז"ל, כאשר הוא מגן בגופו על שני ילדיו. האב נהרג כתוצאה מכך, אך הציל את ילדיו. אור נרצח על ידי מחבלי חמאס בזיקים, כשהלך לגלוש בים.

באחד התיעודים הקשים מטבח 7 באוקטובר, המחבל נראה שותה קולה מהמקרר של בית המשפחה לנגד עיניהם של הילדים לאחר שאביהם נרצח. שני הילדים שרדו את הטבח.

הבוקר חיסלו צה"ל והשב"כ את אותו המחבל, אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת הנוח'בה שפיקד על הטבח בנתיב העשרה ב-7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר