נתניהו על השביתה: "בושה! זה להגיד לסינוואר - רצחת שישה, הנה אנחנו תומכים בך"

השרים התכנסו ודנו בתגובה לרצח ששת החטופים • • במהלך הדיון דרשו השרים לגבות מחיר מחמאס על ידי לקיחת קרקעות • ברקת הציע "מחירון": "לקחת X דונם על כל חטוף" • השר שיקלי על הלחימה בעזה: "לדרוש שגדר המערכת תעבור דרומה"

ישיבת ממשלה (ארכיון). צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חמישה משרי הממשלה הביעו היום (שני) תמיכה בגביית מחיר קרקעי לצמיתות מחמאס בתגובה לרצח ששת החטופים. השר ניר ברקת אף הציע "מחירון" ואמר כי "צריך לגבות מחיר בקרקע של X דונם על חטוף".

נתניהו בהצהרה: "מי שרוצח חטופים לא רוצה עסקה" // רועי אברהם/ לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/ לע״מ.

מדובר בשרים עמיחי שיקלי, עידית סילמן, אורית סטרוק, שלמה קרעי וניר ברקת. כולם, למעט סטרוק, מהליכוד. 

"כולם מבינים את חשיבות פילדלפי"

נתניהו אמר בתגובה כי "תהיה תגובה חזקה על רצח החטופים". הוא הוסיף כי "כל מי שאומרים שאפשר לצאת מפילדלפי ל-42 יום, יודעים יפה שזה יהיה ל-42 שנה. העולם לא יאפשר לנו לחזור,. כולם מבינים את חשיבות פילדלפי והכי טוב מבין את זה סינוואר. לכן הוא מתעקש. כל הברחות הנשק לעזה היו דרך פילדלפי. אם נשנה את החלטת הקבינט זה יהיה פרס טרור. רפיסות לא תחזיר את החטופים".

רה"מ הוסיף כי "כולנו רוצים להחזיר את החטופים הביתה אבל יש מקומות שאסור לנו לוותר עליהם. זה צינור החמצן של חמאס. שמרנו שלא ייכנס סיכה מהצד שלנו אבל הם התחמשו דרך ציר פילדלפי ומצרים. הם צריכים לדעת שמי ששורף את ילדינו ואונס את נשותינו לא ינקה מזה".

גם המצרים הפרו הסכמי הפסקת האש. השר שיקלי, צילום: אורן בן חקון

על השביתה הוסיף נתניהו: "זו בושה. זה להגיד לסינוואר - רצחת שישה הנה אנחנו תומכים בך". נתניהו הוסיף: "עד עכשיו מוקד המאמץ היה צבאי. עכשיו מוקד המאמץ יהיה שלילת היכולות השלטוניות. יהיה שינוי בסיוע ההומניטרי". בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדברים.

השרה עידית סילמן אמרה קודם לכן: "יש לעם ישראל הוראות הפעלה ברורות. יש רק מפה ומצפן אחד. זה לא רק ציר פילדלפי, אם אנחנו לא במגמה של לרשת את ארץ. מעבר לכך שרק ככה תהיה ברכה והצלחה - שיידעו בג’נין ובשכם ובכל מקום - אנחנו רוצים חזרה את האדמה שלנו , תיתקפו - ואנחנו נירש חזרה", אמרה השרה להגנת הסביבה. 

"אנחנו יורשים מאלוהים"

"לא נכבוש, לכבוש זה מילה פרוגרסיבית שהפרוגרסיבים הביאו עלינו. אנחנו יורשים. ירושה מהשם. המילה כיבוש זו המצאה פרוגרסיבית. יש לגבות מחיר מחמאס על מה שהם עשו. החמאס מבין את מחיר הקרקע וכך כל אוייבנו".

"כיבוש זו המצאה פרוגרסיבית". השרה סילמן, צילום: אורן בן חקון

כזכור, פיגוע כבד נמנע גם הבוקר בבנימין, בכניסה ליישוב עטרת, לאחר שאותר רכב תופת. בסוף השבוע נפצעו שלושה בני אדם בפיגוע כפול בגוש עציון, שהיה יכול להסתיים עם תוצאות קטלניות הרבה יותר. ליד תרקומיא נהרגו אתמול שלושה שוטרים בפיגוע ירי. כל התקריות התרחשו חרף פעילות כוחות הביטחון בגזרות נרחבות ביו"ש.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", השרה אורית סטרוק דרשה מהקבינט להכריז על מצב מלחמה בגזרה. 

שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) התייחס ללחימה בעזה ולמו"מ לעסקה: "ישראל צריכה לדרוש להרחיב את הפרמטר הצפוני ושגדר המערכת תעבור דרומה". לגבי האפשרות לחזרה ונסיגה מפילדלפי אמר שקלי: "המצרים הפרו הסכמי הפסקת האש באוגוסט 70' אז היה תנאי שהם לא יקדמו סוללות קרקע אוויר, וכשזה קרה ישראל לא הגיבה כי חידוש לחימה לא היה באמת אפשרי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר