דני דנון נאם לראשונה באו"ם ותקף: "מאז 7.10 כל מה שיצא ממועצת הביטחון היא שתיקה"

שגריר ישראל באו"ם הנכנס תקף בחריפות את אדישות האו״ם לקרבנות הטרור הישראלים: "הימים בהם דם יהודי נשפך ללא תגובה נגמרו" • עוד סיפר דנון על משפחת סימן טוב מקיבוץ ניר עוז • "כמו משפחות רבות אחרות נמחקו ביום אחד כמו באבחת סכין אחת של רוע טהור"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. צילום: GettyImages

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (חמישי) לדיון בנושא המצב במזרח התיכון. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נשא את נאומו הראשון בתפקיד ומסר: "היום אני חוזר לאו"ם שהשתנה לרעה, אולם גם מדינת ישראל שאני מייצג השתנתה מאז 7 באוקטובר. הפכנו למדינה שנכפתה עליה מלחמה ב-7 חזיתות מול מי שחפצים בהשמדתנו ופועלים יחד תחת ניצוחה של איראן".

דני דנון תקף את הנציג הפלשתיני באו"ם: "״אם אתה לא מגנה את חמאס - אתה חלק מהם, אתה מחבל בחליפה!" // UNTV

השגריר דנון הביא בפני המועצה את סיפורה של משפחת סימן טוב מקיבוץ ניר עוז: "תמר הייתה אמנית, אמא, ומנהיגה שהתמודדה על תפקיד ראש המועצה האזורית אשכול. בעלה יוני עבד כמנהל תפעול והיה אדם אהוב על ידי משפחתו וחברי קהילתו בקיבוץ ניר עוז. יחד הם הקימו משפחה אוהבת בת שלושה ילדים: שחר ארבל ועומר".

"לגנות את הטרור ואת מרחץ הדמים"

"בשעה 6:30 בבוקר 7 באוקטובר, תמר שאלה בקבוצת הוואטסאפ של הקיבוץ אם כולם בסדר לאחר שנשמעה אזעקת צבע אדום. שלוש שעות לאחר מכן היא כתבה הודעה אחרונה בה עדכנה שהיא פצועה ומאז קולה לא נשמע. המילים האחרונות שיוני כתב לאחותו: "הם כאן, הם שורפים אותנו, אנחנו נחנקים'".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, צילום: GettyImages

דנון המשיך ותקף את האו"ם. "משפחת סימן טוב, כמו משפחות רבות אחרות נמחקו ביום אחד כמו באבחת סכין אחת של רוע טהור. כל אדם בר דעת היה מצפה ממועצת הביטחון לפעול באופן מיידי ונחרץ למען הנרצחים והחטופים - לגנות את הטרור ואת מרחץ הדמים, ולתמוך במאמצי ישראל לחסל את ארגון הטרור האחראי לזוועות הללו. אך גם ביום ה-321 לטבח - כל מה שיצא מהבניין הזה היא שתיקה".

השגריר דנון חתם את נאומו במסר למועצה: "הימים בהם דם יהודי נשפך ללא תגובה נגמרו. הימים בהם העם היהודי היה נתון לחסדיהם של עריצים נגמרו. אנו אדונים לעצמנו וננקוט בכל האמצעים נגד מי שפועל נגדנו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, צילום: GettyImages

שגריר ישראל לאו״ם בנאומו הראשון במועצת הביטחון תקף את הנציג הפלשתיני: ״אם אתה לא מגנה את חמאס - אתה חלק מהם, אתה מחבל בחליפה!״ עוד אמר: "בילית שני עשורים במקום הזה. בהצעת החלטות שיוצרות כאוס. לא השגת שום דבר מעבר לשנאה ואלימות בזמן שאתה טוען שאתה פועל למען שלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר