דיווח סעודי: פרטי ההצעה האמריקנית לעסקה בעזה נחשפים

לפי הערוץ "א-שרק" ההצעה כוללת צמצום נוכחות צה"ל בציר פילדלפי, זכות וטו ישראלית על שחרור אסירים, וגירוש אסירים ביטחוניים לחו"ל • חמאס טוען כי ההצעה סותרת את הטיוטה מיולי

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בציר פילדלפי. צילום: דובר צה"ל

הערוץ הסעודי "א-שרק" דיווח הבוקר (ראשון) על פרטי ההצעה האמריקנית שעלתה בשיחות בקטאר. הדיווח, המבוסס על מקור בחמאס, חושף מספר נקודות מרכזיות בהצעה, אך יש להתייחס למידע בעירבון מוגבל.

ההרס בציר פילדלפי | ללא קרדיט

בלב ההצעה עומד צמצום הנוכחות של כוחות צה"ל בציר פילדלפי, אך לא נסיגה מלאה. ההצעה מעניקה לישראל זכות וטו להתנגד למאה שמות של אסירים ביטחוניים שחמאס ידרוש את שחרורם, וכוללת גירוש של מספר רב של אסירים ביטחוניים לחו"ל.

לדברי המקור בחמאס, "ההצעה קובעת שהפסקת אש קבועה תעלה לדיון בין הצדדים במהלך השלב השני. אם חמאס לא יסכים לדרישות הישראליות אז הצבא יחזור ללחימה". הוא הוסיף כי ארה"ב הציעה להשאיר את המו"מ על שיקום רצועת עזה והסרת ההגבלות ממנה לתוצאות הדיונים שיבואו בעקבות יישום השלב הראשון בעסקה.

הדלפות מהפסגה בדוחא, קטאר, צילום: יוסי זליגר/EPA/AFP/ GettyImages/גדעון מרקוביץ/עמוס בן גרשום לע"מ

הגורם בארגון טען כי "ההצעה האמריקנית שהוצגה בתור הצעה לגישור על הפערים סותרת לחלוטין את הטיוטה שהוסכם עליה ב-2 ביולי". הערוץ הסעודי ציין כי המתווך האמריקני צפוי לקיים בימים הקרובים פגישות עם המתווכים מקטאר וממצרים להמשך הדיונים בהצעה.

לפי הדיווח, חמאס דחה את ההצעות האלה וממתין לנוסח הסופי שיוצג בפניו בטרם יודיע על עמדתו הסופי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר