דיווח: זה התנאי שסינוואר הציב להשתתפות חמאס במו"מ

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי סינוואר העביר מסר לגבי המו"מ שיתרחש בחמישי • "אם ישראל רצינית לגבי המגעים, שתעצור את המבצעים הצבאיים בעזה קודם" • עוד דווח כי באיראן מעוניינים לשלוח נציג שיהיה מעורב מאחורי הקלעים בדיונים

יחיא סינוואר. צילום: אי.פי

סינוואר דורש לעצור את הלחימה בעזה: אתר ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי אתמול (שני) סינוואר העביר מסר למתווכים ממדינות ערב שאם ישראל רצינית לגבי המגעים ורוצה שחמאס ישתתף במו"מ ביום חמישי, אז היא חייבת לעצור את המבצעים הצבאיים בעזה קודם.

כזכור, חמאס הצהיר בתגובה להודעה המשולשת של המתווכות בקריאה ליישום ההסכמות הקודמות שלו במקום להתחיל במשא ומתן חדש, אשר הוצעו ב-2 ביולי. ההסכמות האלה כוללות בעיקר את הפסקת האש הזמנית בשלב א' לעסקת החטופים, אבל לא את סוגיות ציר פילדלפי ומסדרון נצרים, שבהן ארגון הטרור דרש נסיגה מלאה של כוחות צה"ל. 

"ישראל חייבת לעצור את המבצעים הצבאיים בעזה", צילום: AP

עוד מסרו בהצהרתם אז: "חמאס נענה להסכם האחרון ב-2 ביולי, שאיתו התמודדה ישראל בתנאים חדשים שלא הוצגו לאורך כל תהליך המו"מ. עברנו סבבים רבים של משא ומתן וסיפקנו את מלוא הגמישות והגישה החיובית כדי להשיג את האינטרסים של עמנו באופן שיקדם עסקה".

באתר "רויטרס", דווח כי לראשונה מאז תחילת המלחמה, באיראן מעוניינים לשלוח נציג שיהיה מעורב מאחורי הקלעים של הדיונים. הנציג לא יהיה מעורב בשיחות ישירות, אך יקיים במהלכן ערוץ תקשורת עם ארה"ב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר