המסר עבר לנתניהו: יחיא סינוואר רוצה לחתום על עסקה לסיום המלחמה

לקראת טיסת המשלחות לדוחא ביום חמישי הקרוב, גוברים מנופי הלחץ על ישראל מצד ארה"ב ויתר המתווכות להגיע לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש באמצעות המישור הדיפלומטי • "אף אחד לא יודע מה ביבי רוצה" אמרו גורמים ישראלים בכירים ל-CNN וציינו כי נתניהו מעוניין בהגעה לעסקה, ללא תלות בהשלכות פוליטיות אפשריות למהלך

נתניהו, ביידן וסינוואר. צילום: עמית שאבי, אי.פי.אי, אי.פי

מצרים וקטאר מסרו לנציגים הישראלים למו"מ החטופים כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, יחיא סינוואר, מעוניין בעסקה שתוביל בין היתר להפסקת אש ובהמשך לסיום המלחמה ברצועת עזה, כך דווח היום (ראשון) ב-CNN. לצד זאת, תגובתו של רה"מ, בנימין נתניהו, נותרה עמומה.

"אף אחד לא יודע מה ביבי רוצה", אמר גורם ישראלי בכיר, תוך שימוש בכינויו של נתניהו לרשת הטלוויזיה האמריקאית. על פי הדיווחים, מקורביו של ראש הממשלה מסרו לעיתונאים ולגורמים ממשלתיים אחרים כי הוא מוכן להגיע להסכם, ללא קשר להשלכות הפוליטיות בקואליציה שלו. עם זאת, גורמי הביטחון בישראל נותר ספקנים לגבי נכונותו של נתניהו להגיע להסכם, בין היתר בשל מנופי הלחץ שמופעלים עליו מהשרים בן גביר וסמוטריץ'.

רה"מ נתניהו והשרים בן גביר וסמוטריץ' (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ', אורן בן חקון

עוד דווח ב-CNN כי ארה"ב, יחד עם שאר המתווכות, מעצימה את הלחצים על ישראל ובתוך כך גם על נתניהו כדי שיכונן הסכם להשבת החטופים באמצעים הדיפולמטיים הקיימים. גורמים אמריקנים הבהירו לעמיתיהם הישראלים כי הם מאמינים שזהו העיתוי המתאים להגיע להסכם הפסקת אש, על מנת למנוע מלחמה אזורית רחבה יותר.

אנתוני בלינקן וראש ממשלת קטאר., צילום: איי.אף.פי

במקביל, המשלחת הישראלית ומשלחת ארגון הטרור עומלות על פרטי המפתח לקראת הפגישה ביום חמישי הקרוב, כאשר צוותי מו"מ צפויים להיפגש בדוחא. כמו כן, עיתוי השיחות בצל האיום האיראני וחיסולים שהובילה ישראל בלבנון עלולות להקשות על המתווכות במסגרת השיחות.

נטלי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי, בהפגנת משפחות חטופים \\ שמואל בוכריס

נזכיר, כי אמש (שבת) התקיימה מחאת משפחות החטופים, כמדי שבוע, בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ. בני המשפחות קראו לרה"מ: "די להפקרה! זוהי שעת המבחן שלך - גלה מנהיגות ותחזיר אותם הביתה!". נטלי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי אמרה בעצרת: "אבא אני מצטערת שאתה עדיין שם, שאתה עדיין סובל וחווה את ה7/10 שוב ושוב כל יום מחדש. אנחנו לא מוכנים להתרגל. לא נשלים עם המציאות הזו - כי אפשר ליצור מציאות אחרת - אפשר לעשות עסקה, צריך לעשות עסקה וצריך לעשות את זה עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר