סמוטריץ' בתגובה לבית הלבן: "עליכם לכבד את הדמוקרטיה הישראלית"

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי האשים את שר האוצר בכך שהוא "מסכן את החטופים" • סמוטריץ' השיב: "כפי שארה״ב היתה דוחה לחצים בינלאומיים להגיע להסכם כניעה עם אל קאעידה ובן לאדן כך ישראל לא תיכנע לשום לחץ חיצוני שיביא לפגיעה בביטחון ישראל"

שר האוצר סמוטריץ'. צילום: קוקו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב הערב (שבת) לביקורת שהוטחה בו מהבית הלבן, אחרי שדובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי האשים אותו בכך שהוא "מסכן את החטופים".

את הדברים אמר קירבי בתגובה לדברי סמוטריץ' ב"כנס קטיף" בשיתוף "ישראל היום" שם אמר השר: "אף אחד לא ייתן לנו להמית ברעב 2 מיליון אזרחים, למרות שזה אולי צודק ומוסרי עד שלא מחזירים את החטופים".

"אני מכבד את עמדת ארה״ב ומודה לה על התמיכה בישראל מול האיומים האזוריים, אך אני מצפה ממנה לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ואת עמדת אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שלה ביחס להחלטות שישפיעו על ביטחון המדינה", כתב סמוטריץ'.

משה ארבל בביקורת חריגה נגד סמוטריץ: "נלחם על כל גבעה ביו"ש, ויתר על הצפון" // צילום: מנכ"ל עיריית קריית שמונה- יורם ביטון

"כפי שארה״ב היתה דוחה לחצים בינלאומיים להגיע להסכם כניעה עם אל קאעידה ובן לאדן כך ישראל לא תיכנע לשום לחץ חיצוני שיביא לפגיעה בביטחון ישראל.

"הסכם כניעה לסינוואר, שמפקיר למוות את רוב החטופים, שמשחרר רבי מרצחים, מחזיר את המחבלים לצפון הרצועה, מפקיר את הגבול ומאפשר לחמאס להבריח אמצעי לחימה ולשקם את כוחו כדי לשוב ולתקוף את ישראל כזרוע של איראן הוא רע לישראל ומסכן את ביטחונה ונתנגד אליו בכל כוחנו. שום ביקורת ושום מתקפה לא יסיטו אותי מהמטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר