נתניהו לא התייחס לחיסול הנייה, אך שלח מסר: "נמשיך לגבות מחיר" // קרדיט: לע"מ

נתניהו לא התייחס לחיסול בטהרן אבל מסר: "כל מי שפוגע במדינתנו - דמו בראשו, נמשיך לגבות מחיר"

ראש הממשלה אמר בהצהרה לתקשורת כי "סגרנו חשבון עם מוחסן ונסגור חשבון עם כל מי שפוגע במדינתנו - דמו בראשו" • עוד אמר כי "ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא" • נתניהו הוסיף: "ימים מאתגרים לפנינו, אנחנו ערוכים לכל תרחיש" • לקראת ההצהרה, מפוני הצפון מסרו: "חיסולים של בכירים זה חשוב, אבל לא מנצחים ככה מלחמה"

[object Object]

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב הסתיימה בתום שעתיים וחצי. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לציבור, כשברקע החיסולים של בכיר חיזבאללה פואד שוכר ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה.

הנייה חוסל, צילום: איי.פי

נתניהו לא התייחס ישירות לחיסול הנייה בטהרן, אך אמר כי "מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. זאת מלחמת קיום מול טבעת חנק של צבאות טרור וטילים שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו".

נתניהו פירט על התקיפות האחרונות שישראל ביצעה: "בנאומי בקונגרס ציינתי שלוש זרועות של ציר הרשע: חמאס, חות'ים וחיזבאללה. בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחד מהם. לפני שלושה שבועות תקפנו את רמטכ"ל חמאס, לפני שבועיים את החות'ים באחת ההתקפות הרחוקות ביותר של חיל האוויר, ואתמול תקפנו את רמטכ"ל חיזבאללה המכונה מוחסן".

בתגובה לטבח 12 הילדים. תקיפה ישראלית בלב ביירות, צילום: אי.אף.פי

על בכיר חיזבאללה שחוסל בביירות, שמכונה "אבו מוחסן", אמר ראש הממשלה כי הוא "היה אחראי לרצח למתקפה הבלתי פוסקת על אזרחינו, היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים בשנת 1983.".

נתניהו הוסיף: "כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהיא תארך זמן ותדרוש מכולנו אורך רוח. אני חוזר על כך גם היום. אין שבוע שלא אומרים לי, מבית ומבחוץ, לסיים את המלחמה. לא נכנענו לקולות, ולא אכנע להם גם היום. לא היינו מחסלים את ראשי חמאס, משמידים תשתיות תת-קרקע, משתלטים על ציר פילדלפי ורפיח - צינור החמצן של חמאס, ולא היינו יוצרים את התנאים שמקרבים אותנו למתווה שגם יחזיר את חטופינו, אם היינו נכנעים".

זירת האסון במג'דל שמס, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

נתניהו נתן קרדיט לכל כוחות הביטחון בהם צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ וזרועות ביטחון נוספות ודיבר על רצח 12 הילדים במג'דל שמס.

"לפני ימים אחדים בביקורי במגדל שמס ראיתי את עומק היגון של המשפחות. אמרתי להם אחים אנחנו -יש ברית חיים והיא מתהדקת בימי יגון ואבל. רצח הילדים החפים מפשע התווסף לסבל הבלתי פוסק של תושבי הצפון שהוגלו מבתיהם וסבלו פגיעות קשות ביישוביהם. סגרנו חשבון עם שוכר ונסגור חשבון בכל מי שפוגע בנו, כל מי שפוגע במדינתו - דמו בראשו".

האש בוערת, גם יממה לאחר התקיפה. נמל חודידה בתימן, צילום: אי.אף.פי

אמש, הודיע צה"ל כי חיסל את פואד שוכר - המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה. שעות לאחר שבצבא אישרו את דבר התקיפה ברובע הדאחייה שבביירות, דובר צה"ל הודיע בהצהרה רשמית כי שוכר היה בין היתר אחראי על רצח הילדים במג'דל שמס, ולמותם של אזרחים ישראלים רבים.

"קצת שכחנו מהבכיר בחיזבאללה שחוסל"

כמה שעות לאחר מכן חוסל בטהרן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. ארגון הטרור הודיע רשמית על מותו - והאשים את ישראל. לפי דיווחים זרים, הנייה חוסל על ידי טיל מדויק שנורה ישירות לתוך חדר השינה בדירתו סביב השעה 02:00 לפנות בוקר.

רמטכ"ל חיזבאללה - חוסל: כך מודיע ארגון הטרור, צילום: ללא

לקראת הצהרתו של ראש הממשלה, מפוני הצפון מסרו: "יש תחושה שקצת שכחנו מהבכיר בחיזבאללה שחוסל. נכון שהיה חיסול של איסמעיל הנייה שתפס את הכותרות, אבל תסתכלו על זה רגע במבט קצת יותר רחב. אם לא היה את החיסול של הנייה, היינו מדברים על החיסול של הבכיר בחיזבאללה. עוד יום יומיים, ואחריהם שוכחים מזה".

במטה הסבירו: "חיסולים ממוקדים של בכירים זה חשוב ומייצר הרתעה, אבל עם חיסולים ממוקדים לא מנצחים מלחמה. אחרי עשרה חודשים מחוץ לבית אנחנו דורשים: צאו למלחמה, שאת התוצאות שלה ואת הניצחון בה, אי אפשר יהיה לשכוח".

בהכנת הידיעה השתתף: עידן אבני

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו