החיסולים מוכיחים: הדרג המדיני בחר בלחץ צבאי לשחרור החטופים; והאמירה של האלוף: "חמאס על סף הכרעה"

חיסול הנייה יכול להוביל ללחץ נוסף לעסקה בטווח הרחוק יותר • על פי האלוף טולדנו, בצה"ל יכולים להפנות כוחות ואמצעים ליעד הבא: חיזבאללה ואיראן • השתיקה בנושא החיסול, בדרג המדיני ובמערכת הביטחון קריטית גם כדי למנוע נזק לחטופים, ועל מנת להמשיך לאפשר עסקה

נתניהו בהערכת מצב, ארכיון. צילום: דוברות רה"מ

חיסולם של מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר ושל מנהיג הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה מאז ליל אמש (שלישי), מראים כיצד ישראל נכנסת לשלב הבא של המלחמה. אתמול בישיבת הממשלה אמר האלוף אליעזר טולדנו לשרים בסקירה הביטחונית כי "ארגון חמאס על סף הכרעה בהיבטים צבאיים וכישות צבאית".

>>הנייה לא לבד: בכירי חמאס שחוסלו - ואלו שעל הכוונת | פרויקט מיוחד<< 

טולדנו הסביר כי מערכת הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור מבחינה צבאית נפגעה קשות חרף מאמצי גיוס המחבלים בשטח. למעשה, מבחינת מאמצים צבאיים משמעותיים בתוך הרצועה בצה"ל יכולים כעת להפנות כוחות ואמצעים ליעד הבא: חיזבאללה ואיראן. מתוך הנחה שחזית בצפון לא תהיה נקייה מהתערבות איראנית ישירה.

דובר צה"ל

הפעילות בעזה, החיסול בלבנון וחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס הם תוצאה של מדיניות משולבות בהזדמנויות, אך השאלה כעת כיצד תושפע העסקה שעל הפרק כתוצאה מהם. יש לציין כי חמאס חזר להערים קשיים בתחילת השבוע על עסקה והתנגד לערבויות שדרשה ישראל כדי למנוע מעבר חמושים צפונה או לנוכחות צה"לית או אחרת על ציר פילדלפי.

הנייה חוסל, צילום: איי.פי

גם פגישתו של ראש המוסד ברומא לא הובילה לבשורות חיוביות בהקשרים האלה ועל כן הדילמה של ראשי מערכת הביטחון והדרג המדיני הייתה האם לפעול כעת או להמשיך ולהמתין.

נראה כי בישראל בחרו בהעמקת הלחצים - מה שאכן הוביל להתפתחויות חיוביות בהקשר של עסקה קודם לכן. הפעולה ברפיח ותפיסת ציר פילדלפי הובילו את חמאס לסגת מדרישה להפסקת המלחמה, ועכשיו חיסול הנייה יכול להוביל ללחץ נוסף לעסקה בטווח הרחוק יותר.

בטווח המיידי, ישיבת ההיערכות שקיים אתמול נתניהו בקריה יחד עם צמרת הביטחון עסקה בנושא, בפעולות, וגם בהתפתחויות הן במלחמה והן בעסקה. השתיקה בנושא החיסול, בדרג המדיני ובמערכת הביטחון קריטית גם כדי למנוע נזק לחטופים, אך גם כדי להותיר את האפשרות לעסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר