יו"ר סיעת הימין הממלכתי ח"כ זאב אלקין בנאום נגד הקמת מדינה פלשתינית

הפרלמנט הרוסי נגד הכנסת: "הפרה באופן בוטה את עקרונות המשפט הבינלאומי"

לאחר ההחלטה של חבר הכנסת זאב אלקין נגד הקמת מדינה פלשתינית, הפרלמנט הרוסי אישר הצעה שתקרא לפרלמנטים בינלאומיים לגנות את כנסת ישראל ולנקוט צעדים מהירים לפתרון הסכסוך • אלקין הגיב: "ההנהגה הרוסית הרשמית עדיין מקבלת את מנהיגי חמאס בכבוד במוסקבה, כאורחים רצויים ומכובדים"

[object Object]

הפרלמנט הרוסי אישר בסוף השבוע החלטה לגינוי החלטת הכנסת שהוביל ח"כ זאב אלקין נגד הקמת מדינה פלשתינית. בהחלטה צוין כי החלטת הכנסת "הפרה באופן בוטה את העקרונות והנורמות של המשפט הבינלאומי ואת עצם הבסיס להסדר במזרח התיכון, ובעצם סיכלה את מאמצי הקהילה הבינלאומית לפתור את הסכסוך".

ההצעה קוראת לפרלמנטים אחרים ולארגונים פרלמנטריים בינלאומיים לגנות את הכנסת ולנקוט צעדים לפתרון מהיר של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, להגביר את שיתוף הפעולה במאבק בטרור ולחפש פתרונות מדיניים ודיפלומטיים לסכסוכים, לרבות באמצעות דיפלומטיה פרלמנטרית ודיאלוג בין-פרלמנטרי.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במהלך נאום בפני הפרלמנט, צילום: רויטרס

נראה כי רוסיה, שעד כה הפגינה תמיכה בחמאס במלחמה - אם באירוח פגישות ואם במניעת החלטה לגינוי הארגון במועצת הביטחון - הולכת צעד נוסף נגד ישראל ומגנה החלטה שהתקבלה בכנסת. פוטין כבר מזמן לא שומר על ניטרליות ביחס לישראל ומפגין את החיבור המתמיד לאיראן - והנה דוגמה נוספת.

לדברי חבר הפרלמנט הרוסי ליאוניד סלוצקי, שדבריו הובאו באתר חדשות בשפה הרוסית, סגני הדומה קוראים לפרלמנטים של מדינות העולם ולארגונים הפרלמנטריים הבינלאומיים "לגנות את ההצהרות הבלתי חוקיות של הכנסת", ו"לעשות כל מאמץ אפשרי כדי לעצור במהירות את שפיכות הדמים, לחזק את שיתוף הפעולה במאבק בטרור, ולפתור סכסוכים באמצעים מדיניים ודיפלומטיים, לרבות שימוש בפוטנציאל של דיפלומטיה פרלמנטרית ומגעים בין-פרלמנטריים".

פוטין, נפתלי בנט ואלקין, צילום: קובי גדעון, לע"מ

יו"ר סיעת הימין הממלכתי ח"כ זאב אלקין, שיזם את ההצעה נגד מדינה פלשתינית, שעברה לפני שבוע בכנסת ברוב של 68 חברים וללא מתנגדים מהסיעות הציוניות, אמר: "הרוסים צודקים שההחלטה שהובלתי, ושהתקבלה בכנסת ברוב עצום, להתנגדות עקרונית להקמת מדינה פלשתינית ממערב לירדן, היא שינוי דרמטי באסטרטגיה הלאומית-הישראלית - ומכאן חשיבות ההחלטה.

"לאחר הטבח הנורא של 7 באוקטובר, הרוב המוחלט של הציבור הישראלי והרוב המוחלט של נציגי כנסת ישראל מבינים שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להקים מדינת טרור חמאסית בלב ישראל.

"מי שמוסמך לקבל את ההחלטות על עתידה ועל ביטחונה של מדינת ישראל זה הפרלמנט הישראלי, ולא הפרלמנט במוסקבה. הייתי מציע לחברי הפרלמנט הרוסי, במקום הדיון שיזמו, לתת את הדעת על השאלה איך אחרי כל הפשעים נגד האנושות שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר, ההנהגה הרוסית הרשמית עדיין מקבלת במוסקבה את מנהיגי חמאס בכבוד המלכים, כאורחים רצויים ומכובדים", אמר אלקין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו