ישראל העבירה לארה"ב תשובה מעודכנת על ההצעה לעסקת חטופים

ישראל העבירה תשובה מעודכנת למתווה, וזו תועבר למתווכות לאישור ארגון הטרור חמאס, שעדיין מתבצר בעמדתו • מחר תצא לרומא משלחת שתכלול את ראש המוסד, שייפגש עם נציגי המתווכות - ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי

נתניהו עם ראש המוסד דדי ברנע - העניק למשלחת לקטאר את המנדט. צילום: קובי גדעון /לע"מ

בכיר ישראלי ועוד שני מקורות שמעורים בפרטים מסרו היום (שבת) כי ישראל העבירה תשובה מעודכנת על ההצעה לעסקה לשחרור חטופים ולהפסקת האש בעזה.

אבין של החטוף איתי חן לאחר פגישתם עם ביידן ונתניהו: "נתן תקווה שבימים הקרובים יהיה משהו"

התשובה הישראלית הועברה לארה"ב, וזו אמורה להעביר אותה למתווכות מול ארגון הטרור חמאס, שממשיך להתבצר בעמדתו. גורם בהנהגה הפלשתינית אמר כי חמאס מסרב לקבל כל הצעה חדשה. לפי הגורם, חמאס מתעקש לקבל את ההצעה הקודמת, והודיע כי לא יקבל שום נוסח חדש שלא יכלול מתווה ברור להפסקת אש.

התשובה כוללת את דרישותיו של נתניהו, שמתעקש על מניעת חזרת חמושים לצפון והרצועה ועל שמירה על נוכחות ישראלית בציר פילדלפי.

השליטה בציר פילדלפי היא אחד ההישגים המערכתיים של ישראל במלחמה הנוכחית, צילום: חנן גרינווד

בתוך כך, בכיר ישראלי ציין כי ההצעה המעודכנת כוללת שינויים במיקומים בהם תתקיים הפריסה מחדש של כוחות צה"ל ברצועה בשלב הראשון של העסקה, וכן קביעה כי כוחות צה"ל יישארו בגבול בין רצועת עזה למצרים במהלך יישום השלב הראשון של העסקה.

נזכיר כי מישראל צפויה לצאת משלחת לשיחות מו"מ שיתקיימו מחר ברומא. על פי דיווחים, בשיחות ברומא ישתתפו ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטאר מוחמד אאל-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ולצידם גם ראש ה-CIA ביל ברנס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר