נדחתה נסיעת המשלחת לקטאר לשבוע הבא, גורם מדיני: הסיבה - נתניהו ידון עם ביידן בקידום המתווה רק מחר

המשלחת הייתה אמורה להמריא לקטאר מחר • הגורם המדיני הדגיש: צוות המו"מ ממשיך את השיחות ללא הרף • עינב צנגאוקר: "חטופים מתים בשבי ונתניהו יחגוג יום הולדת לבן שלו במיאמי במקום להציל אותם"

נתניהו וסינוואר. צילום: עמית שאבי, אי.פי

לאחר השינוי בלוח הזמנים של ראש הממשלה: יציאת המשלחת הישראלית לשיחות המו"מ בקטאר נדחתה לתחילת השבוע הבא.

בתוך כך, מקור מצרי מסר כי ישראל לא הודיעה עדיין למצרים על תגובתה לגבי ההצעה להפסקת האש. לטענת המקור ששוחח עם התקשורת המצרית, מה שהופץ בעניין לאחרונה היה הדלפות ישראליות.

גורם מדיני התייחס הערב (רביעי) לסוגיה ואמר: "אחת ממטרות הפגישה של רה"מ נתניהו עם נשיא ארה"ב ביידן היא קידום מתווה ההסכם לשחרור החטופים. בפגישתם ידנו שני המנהיגים אודות המתווה וכיצד ניתן לקדמו. ולכן, המשלחת הישראלית תצא לשיחות לאחר פגישת המנהיגים.  יש לציין, כי צוות המו"מ ממשיך ללא הרף את השיחות עם המתווכות".

מפגינים מחוץ למעון רה"מ בירושלים בדרישה לעסקת חטופים ובחירות עכשיו (ארכיון) // צילום: יוני ריקנר

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, מתחה ביקורת על הדחייה: "במקום להצהיר בקונגרס שהוא מקבל את העסקה שעל השולחן, נתניהו מונע את מימוש העסקה ממניעים אישיים. גם אם נתבשר על עוד חטופים שמתו במנהרות, הוא ימשיך את מסע היח"צ שלו בארה"ב וימשיך לגרור רגליים".

"נראה שהוא נבהל מבן גביר, וזה בלתי נתפס שגם היום, תשעה חודשים אחרי המחדל, חיי הקואליציה שלו חשובים יותר מחייו של מתן ושל שאר החטופים שהופקרו על ידו", כך אמרה.

"חטופים מתים בשבי ונתניהו יחגוג יומולדת לבן ממיאמי במקום להציל אותם. דמם על ידיו של נתניהו שייזכר לדראון עולם כמנהיג מנותק וכושל שהביא עלינו אסון". 

עינב צנגאוקר נגד רה"מ: "חטופים מתים בשבי ונתניהו יחגוג יום הולדת לבן שלו במיאמי במקום להציל אותם" \\ לא

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן היום (רביעי), אך פגישתם נדחתה למחר. כמו כן, נתניהו ייפגש מחר עם סגניתו של ביידן ומי שצפויה להיות המועמדת הדמורקטית לנשיאות, קמלה האריס. בשישי צפוי להיפגש ראש הממשלה בפלורידה עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

כפועל יוצא, בלשכת ראש הממשלה הודיעו אתמול כי בשל לוח הזמנים והרצון שלא לחלל שבת תידחה חזרתו מארה"ב לשבת בערב.

שחר קליימן ואבי כהן השתתפו בהכנת הידיעה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר