סערת בן גביר והר הבית - ראש הממשלה הכחיש: "מדיניות הסטטוס קוו לא השתנתה ולא תשתנה"

בזמן שראש הממשלה נמצא בארה"ב ומתכונן לנאום בקונגרס האמריקני הערב, הוא נאלץ לפנות את זמנו על מנת להגיב לשר לביטחון לאומי • בן גביר כאמור, עורר סערה לאחר שהתבטא באשר לתפילותיו הנפיצות בהר הבית

השר בן גביר עם רה"מ נתניהו (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה, שנמצא בארצות הברית ומתכונן לנאום בקונגרס האמריקני בעוד מספר שעות, הגיב לדברי השר לביטחון לאומי ואמר: "המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה".

השר בן גביר עורר סערה היום כאשר נאם בכנס בכנסת ואמר: "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בהר הבית, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

כזור, רק בחודש שעבר, באירועי מצעד הדגלים, השר הצהיר "הר הבית שלנו - יש לי מסר לחמאס לכל בית בעזה ובצפון - ירושלים שלנו". בלשכת רה"מ מיהרו להבהיר: "הסטטוס-קוו לא ישתנה". נציין כי בזמן כהונתו של השר, ישנה עלייה של מתפללים יהודים בהר הבית.

בן גביר: אני הדרג המדיני - והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית

דבריו של השר עוררו ביקורות  נוספות, במיוחד מחבריו לקואליציה. שר הפנים משה ארבל אמר: "חילול השם הגדול שנעשה לא יכול לעבור בשקט, מבקש להביע מחאה, האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם".

.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הוסיף: "העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים".

השר לשעבר בני גנץ הצטרף לביקורת: ״כפי שבן גביר לא החליט על מתכונת הכניסה להר הבית במהלך חודש הרמדאן, כך הוא גם לא מחליט בנושא היום. במקום לקיים דיונים על הכנסתו לפורום קבלת ההחלטות הביטחוניות המצומצם, צריך לקחת ממנו כל סמכות החלטה בנושאים ביטחוניים רגישים. אני מברך את ח"כ אריה דרעי, שמגלה אחריות, ולא מוכן להפקיר את ביטחון המדינה למען אינטרסים פוליטיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר